خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته هلال احمر در استودیو ایلنا مطرح شد؛ /۲/

موقعیت نامناسب پایگاه هلال احمر قزوین واکنش سریع را با مشکل مواجه کرده است/ ضرورت انتقال پایگاه هلال احمر به انجیلاق+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۴۸۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: برای امدادرسانی در وضعیت بحرانی به واکنش سریع نیاز داریم؛ اما پایگاه کنونی هلال احمر استان به دلیل قرارگیری در داخل شهر توانایی واکنش سریع و به موقع در وضعیت بحرانی را ندارد.

حسن آصفی با حضور در برنامه گفت‌و‌گو محور ضلع سوم استودیو ایلنا درباره ضرورت انتقال پایگاه هلال احمر استان قزوین گفت: پایگاه هلال احمر استان در زمانی که ساخته شد خارج از شهر بود اما با شرایط جغرافیایی کنونی لازم بود این پایگاه به مکانی با شرایط بهتر دسترسی، انتقال یابد.

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین افرود: پایگاه هلال احمر استان قزوین یکی از پایگاه‌های مهم کشور است، در مسیر مواصلاتی چند استان قرار گرفته و بعنوان استان معین برای شهرهای تهران و چند استان دیگر نیز اعلام شده است.

آصفی عنوان کرد: بحران حادثه‌ای است که بصورت طبیعی یا به وسیله انسان بصورت ناگهانی رخ می‌دهد؛ بنابراین برای امدادرسانی به وضعیت بحرانی نیازمند واکنش سریع است که پایگاه کنونی هلال احمر استان به دلیل قرارگیری در داخل شهر توانایی واکنش سریع و به موقع در وضعیت بحرانی را ندارد.

وی با اشاره وضعیت کنونی پایگاه هلال احمر عنوان کرد: ساختمان هلال احمر مربوط به دهه شصت است و در صورت اجرایی شدن آیین نامه 2800 این ساختمان باید بازسازی و مقاوم سازی شود.

این مسئول اضافه کرد: پایگاه هلال احمر استان قزوین زمانی که احداث شد خارج از شهر تلقی می‌شد؛ اما اکنون با گسترش شهر قزوین در داخل شهر و نزدیکی بیمارستان قدس و همچنین در مجاورت پل‌های رو گذر قرار گرفته و همین امر امکان اقدام سریع را برای نیروهای امدادی کاهش می‌دهد و باتوجه به  احداث پل‌ها خطر پدافند برای عموم وجود دارد.

آصفی عنوان کرد: مضاعف بر همه این‌ها قرار گرفتن در ناحیه شهری پرتراکم دسترسی نیروهای امدادی به سایر مکان‌هایی که آسیب دیده‌اند را با مشکل مواجه می‌کند و بر همین اساس تلاش داریم که این پایگاه منتقل شود؛ البته ضرورت انتقال پایگاه هلال احمر برای مسئولین مسلم است و بر همین اساس ۱۰ هکتار از زمین‌های انجیلاق به این طرح اختصاص داده شد.

این مسئول مطرح کرد: زمین مربوط به ساخت پایگاه دراختیار ما قرار گرفته و کارهای اداری انجام شده که سند زمین اختصاص یافته نیاز به تغییر کاربری دارد که با همکاری حوزه نهاد رئیس جمهوری این سند قابلیت اجرا پیدا کرد، این پروژه با بودجه‌های ملی و استانی آغاز شده؛ البته مضیقه‌های مالی سرعت پیشروی این پروژه را کند کرده اما خوشبختانه روند انجام کار متوقف نشده است.

وی درباره افتتاح این پروژه گفت: فاز یک این پروژه رو به اتمام است که پیش بینی می‌کنیم در دهه فجر از آن بهره برداری شود، صلیب سرخ نیز قول همکاری و کمک‌هایی را برای ساخت پایگاه انجیلاق به ما داده بود که به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ امکان بازدید نماینده فدراسیون از این پایگاه غیرممکن شد و درحال حاضر این امر به تاخیر افتاده است.

آصفی افزود: فاز اول این پروژه شامل ساختمان معاونت امداد و نجات، انبارها، ساختمان نگهبانی، پد هلیکوپتر، آشیانه بالگرد، خوابگاه، پمپ بنزین و پارکینگ، حمل لجستیک و ساختمان آموزشی است.

 وی عنوان کرد: اهمیت این پروژه در سطح ملی نیز اثبات شده؛ زیرا استان قزوین استان پرخطری است و همچنین در محور مواصلاتی مرکز کشور به استان‌های غربی  شمال غربی قرار داریم و اگر این پایگاه پایگاه قوی و کاملی باشد می‌تواند در مواقع بحران به استان‌های همجوار از جمله تهران و البرز امداد رسانی کند.

امدار رسانی به استان‌های غرب و شمال غرب با تغییر محل پایگاه هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: تغییر محل پایگاه باعث می‌شود دسترسی به استان‌های غرب و شمال غرب در صورت بروز مشکل راحت‌تر شود؛ زیرا استان ما محور موصلاتی چند استان است.

وی درباره هزینه‌های برآورد شده این پروژه افزود: این پروژه زمانی که طراحی شد هزینه برآورد آن ۱۵ میلیارد بود؛ اما اکنون با توجه به تورم حدود ۵۰ میلیارد بر آورد شده است که البته برآورده جدید نداشتیم و پروژه بنا است فاز به فاز اجرا شده و برای آن مناقصه برگزار شود.

 آصفی درباره امکانات ورزشی و تفریحی پایگاه هلال احمر استان ابراز کرد: درخصوص امکانات ورزشی نیز خدمات خوبی به ورزشکاران ارائه می‌شود و در سالن‌های ورزشی و توپی رشته‌های متعددی داریم، سالن‌های بدن‌سازی و سایر رشته‌ها نیز امکان دسترسی دارد؛ اما یکی از ضعف‌های مجموعه کنونی کمبود ورزش‌های آبی ما است که یکی از ضعف‌های مجموعه به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در پایگاه جدید امکاناتی از جمله یک استخر روباز چهار فصل را پیش بینی کردیم تا در آن ورزش‌های آبی احیا شده و درکنار آن فضاهای قایقرانی و تفریح‌های آبی را نیز اجرا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین درباره وضعیت داروخانه هلال احمر استان عنوان کرد: داروخانه هلال احمر استان سومین داروخانه کشور محسوب می‌شود که بسیاری از داروهای نایاب و کم یاب در آن ارائه می‌شود.

 وی افزود:  یکی از ضعف‌هایی که در پایگاه هلال احمر استان داشتیم نبود بخش توانبخشی بود و معلولین و جانبازان برای دریافت خدمات توانبخشی به استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند؛خوشبختانه یک سال و 8 ماه است که بخش توانبخشی در استان راه اندازی شده که خدمات خوبی را با قیمت و تعرفه‌های دولتی به جانبازان و معلولین و مراجعین ارائه می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: در این مدت تلاش شده مرکز توانبخشی نیز بروزسانی شود به همین منظور اکنون جزء کامل‌ترین و مدرن‌ترین مراکز توانبخشی است و خدمات خوبی ارائه می‌دهد.

آصفی در پایان گفت: بخش فیزیوتراپی هلال احمر نیز خدماتی را با تعرفه‌های دولتی به مراجعین ارائه می‌کند.

ادامه دارد...

حجم ویدیو: ۹۱.۶۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۱۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز