خبرگزاری کار ایران

ایلنا از سمنان گزارش می‌دهد؛

خُلف وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان دلیل تجمع شهروندان دامغانی/ تحقق عدالت درمانی خواسته معترضین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۳۶۴

گروهی از اقشار مختلف مردم دامغان روز 18 اردیبهشت نسبت به بی عدالتی بهداشت و درمان در این شهرستان مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، با شیوع کرونا کمبود مراکز درمانی در شهرستان‌هایی که تنها مرکز درمانی آنها به بستری و معالجه بیماران کرونایی اختصاص یافت، بیشتر نمود پیدا کرد؛ این موضوع تا حدی پیش رفت که عده‌ای از بیماران غیر کرونایی برای مداوا و ادامه درمانشان از حضور در این مراکز اجتناب کرده و به خوددرمانی و یا توقف درمان روی آوردند.

پس از درخواست های مکرر تعدادی از مردم و سازمان های مردم نهاد و رایزنی های مسئولان دامغان با دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان دوم دامغان که بدون دلایل منطقی تعطیل و صرفا به عنوان کلینیک استفاده می‌شود مقرر شد در اولین گام جهت رفع این مشکل بخش دیالیز بیمارستان ولایت دامغان به مکان دیگری انتقال یابد و با بهسازی قسمتی از فضای بیمارستان ولایت و اضافه شدن بخش icu جدید مختص بیماران کرونایی، بیماران غیر کرونایی هم بتوانند از امکانات بیمارستان ولایت استفاده کنند تا مطالعات کارشناسی نسبت به راه اندازی بیمارستان دوم دامغان در محل بیمارستان رضایی یا مکان دیگری در اسرع وقت اقدام شود.

بیش از 14 ماه از شیوع کرونا می‌گذرد و بخش عمده‌ای از وعده‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی که به مردم دامغان داده بود عملیاتی نشد.

با اعتراضات و مکاتبات مسئولان و شهروندان دامغانی و برگزاری جلسات بی ثمر از سوی دانشگاه علوم پزشکی سمنان و اتلاف وقت، گروهی از اقشار مختلف مردم صبح شنبه 18 اردیبهشت ماه مقابل ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تجمع کرده و اقدام به سر دادن شعارهایی همچون«بیمارستان دوم حق مسلم ماست»، «نماینده دامغان زبان گویای ماست»، «مسئولان بهداشت و درمان استان درد دامغان را درمان کنید»،« مدعی عدالت؛ عدالت عدالت» و ... خواستار احقاق حقوق پایمال شده خود شدند.

بحران مد نظر است نه جمعیت

قبل از این نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به این پرسش که میزان اعتبارات کرونایی دامغان که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی سمنان قرار گرفته است ،چقدر است گفته بود: از جمله مسائلی که مطرح می شود میزان سهم اعتبارات کرونایی هر شهرستان است. مشخص شدن سهم ریالی این موضوع چه سودی برای شهروندان دارد.

وی مطرح کرده بود: دانشگاه علوم پزشکی بر اساس بیماران کرونایی که در شهرستان است و به نسبت بحرانی که در منطقه وجود دارد باید اعتبار تخصیص دهد به عنوان مثال در توزیع ونتیلاتور بستگی به نیاز بیمارستان آنها را توزیع کردیم و تحت هیچ شرایطی مرکز استان بودن یا شهرستان ها و جمعیت مد نظر نبوده است.

نوید دانایی اظهار کرده بود : پس از گذر زمان و محاسبه دقیق می توان آمار دقیق تخصیص مبالغ کرونایی را اعلام کرد که سهم هر شهرستان چه قدر بوده است اما اینکه عده ای از خبرنگاران یا اصحاب رسانه روی این موضوع تاکید دارند مشوش کردن ذهن مردم است و عوایدی در بر ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هیچ تفاوتی قائل نیستیم، افزوده بود: استان سمنان از اینکه عده ای به فکر دامغان هستند و عده ای به فکر گرمسار هستند دارد ضربه می خورد.

نوید دانایی در دیدارش با استاندار سمنان که هفته گذشته به مناسبت هفته سلامت برگزار شد افزود: اولین آزمایشگاه تشخیص کرونای استان در اسفند ۹۸ افتتاح و دومین آزمایشگاه نیز در اسفند ۹۹ وارد چرخه تشخیص شد.

وی ضمن بیان اینکه ابرپروژه بیمارستان سوختگی و سرطان کوثر سمنان یک پروژه بزرگ استانی است یادآور شد: پروژه بیمارستان سوختگی با کیفیت خیلی خوب به بهره‌برداری رسید و هم اینک  از این مرکز در درمان بیماران کرونایی استفاده می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه مرکز درمان سرطان ، ظرف سه تا چهار ماه آینده به اتمام می‌رسد اضافه کرد: تجهیزات مرتبط با پروژه رادیوتراپی در حال خریداری بوده و بزودی به استان منتقل خواهد شد.‌ 

 

خُلف وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان دلیل تجمع شهروندان دامغانی/ تحقق عدالت درمانی خواسته معترضین

 

آغاز به کار آزمایشگاه هورمونی در سمنان

دانایی از آغاز به کار آزمایشگاه هورمونی در سمنان خبر داد و تصریح کرد: توسعه آزمایشگاه مرجع سمنان انجام شده است و ادامه خواهد یافت.

وی گفت: یک دستگاه سیتو آنژیوگرافی برای استان خریداری گردیده و بزودی با اتمام عملیات گمرکی به مرکز استان منتقل و تا یک ماه آینده نصب و راه اندازی خواهد شد.‌

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به گلایه های استاندار که گفته بود«گلایه‌هایی از طرف مردم دامغان در خصوص  ایجاد بیمارستان جدید در این شهرستان بگوش می رسد که باید تلاش نمایید تا ضعف‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان برطرف شود.» این گونه توضیح داد: شهرستان دامغان یک بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دارد که خدمات زیادی را نیز به مردم ارائه نموده ، اما مردم خوب این شهرستان انتظار دارند تا بیمارستان دوم این شهرستان نیز راه اندازی گردد که از دیدگاه برنامه‌ریزی ، چنانچه بخش خصوصی و خیرین در این زمینه ورود نمایند ، امکان ساخت بیمارستان دوم دامغان و ارائه خدمات به مردم این شهرستان محقق خواهد شد.‌ 

وضعیت درمان دامغان ننگ مسئولیت شما است

علی اکبر علیزاده نماینده دامغان در مجلس خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: دو طبقه از بیمارستان ولایت پس از گذشت سال ها هنوز تکمیل نشده است اما در چنین وضعیتی ده ها میلیارد تومان از بودجه درمان در سمنان هزینه شده است هر چند بیمارستان کوثر سمنان به اندازه تمام بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در مواردی تا ۱۵۰ تخت‌ دامغان معطوف به استفاده بیماران کرونایی گردید و مجبور به استفاده از بخش های اطفال، دیابت، زنان و زایمان و ..... برای درمان بیماران این همه گیری شدیم.

 

خُلف وعده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان دلیل تجمع شهروندان دامغانی/ تحقق عدالت درمانی خواسته معترضین

 

جمعیت دامغان 120 هزار نفر است

 

وی گفت: جمعیت دامغان ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نفر است؛ تبعه غیربومی که در سال‌های گذشته در دامغان ساکن شدند جزو سرشماری نبودند و طبیعتا این جمعیت غیربومی قابل توجه برای درمان به زابل یا گرگان نمی روند و از امکانات بهداشتی دامغان استفاده می کنند.

علیزاده افزود: برای به کارگیری بیمارستان رضایی هم برآورد کردیم ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور مقاوم سازی نیاز دارد که مقرون به صرفه نبود.

نماینده دامغان با اشاره به اینکه با چنین وضعیتی پیگیر احداث بیمارستان دوم در مجلس شدیم تصریح کرد: برای بیمارستان دوم دامغان در بودجه ۱۴۰۰ ردیف اعتبار اختصاص داده شده است و منوط به آن است در کمیسیون ماده ۲۴ سازمان برنامه و بودجه به تصویب برسد.

وی ادامه داد: مقدمه تصویب بودجه که تا پایان احداث بیمارستان لحاظ خواهد شد گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی است.

 بودجه ربطی به خیّر ندارد

علیزاده گفت: دکتر دانائی دارد کارشکنی می کند و در این موضوع بحث خیّرین را به میان آورده است در صورتی که بودجه ربطی به خیّر ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: رئیس دانشگاه باید باتفاق نظر فرماندار، امام جمعه و نماینده شهر اقدام به تعیین زمین بیمارستان دوم نماید و گزارش آن را به کمیسیون ماده ۲۳ ارسال کند تا ردیف بودجه اختصاص داده شود اما وی کارشکنی می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز