خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

کاهش بستری‌های کرونایی در استان/ کنترل وسایل نقلیه عمومی ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۳۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر روزانه حدود 80 بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند؛ این درحالی است که این آمار در اواخر فروردین ماه 190 نفر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین گفت: در حال حاضر روزانه حدود 80 بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند؛ این درحالی است که این آمار در اواخر فروردین ماه  190 نفر بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ بیمار بهبود یافته از کرونا از بیمارستان‌های استان ترخیص می‌شوند.

وی ابراز کرد: میزان فوتی به ازای هر ۱۰۰ بیمار کرونایی بستری در استان ۵ و یک دهم درصد است؛ همچنین در موج چهارم کرونا، بیشتر مبتلایان بصورت خانوادگی با این بیماری درگیر بودند.

این مسئول عنوان کرد: تا کنون ۳۸ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال دراستان قزوین علیه کرونا واکسینه شده‌اند و در مجموع در مرحله اول ۲۳ هزار و ۳۳۵ نفر و در مرحله دوم ۴ هزار و ۷۲۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

نامدار در پایان گفت: راستای کاهش شیوع کرونا، کنترل استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شرکت در کلاس‌های آموزشی ضرورت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز