خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

جلوگیری از بروز پدیده فقر نیازمند همدلی و مشارکت همگانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۸۵

استاندار قزوین گفت: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی که در جامعه وجود دارد اگر مشارکت همگانی در کنترل پدیده فقر صورت نگیرد در آینده نزدیک با چالش های بسیاری روبه رو خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور ظهر امروز در مراسم رزمایش مواسات و همدلی که در بقعه متبرک امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر از بعد انسانی به مسائل نگاه کنیم زندگی در جامعه نیازمند توجه به محیط اطراف و دیگران است، این در حالی است که در بعد دینی ما مسلمانان نیز تاکیدات بسیار ویژه پرامون توجه به دیگران وجود دارد.

استاندار قزوین با بیان این نکته که پدیده فقر زمینه ساز بروز بسیاری از چالش ها و مشکلات اجتماعی است، افزود: اگر از حمایت و کمک افرادی که مشکلات عدیده به ویژه مشکلات مالی دارند غفلت کنیم مشکلات جامعه روز به روز افزایش پیدا کرده و معضلات بسیاری گریبان جامعه را خواهد گرفت.

وی مطرح کرد: یکی از بزرگ ترین چالش هایی که می تواند به جامعه آسیب های جبران ناپذیری وارد کند موضوع فقر است، غفلت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فقر را به وجود می آورد و غفلت از فقر بسیاری از مشکلات اجتماعی را، بنابراین باید با برنامه ریزی برای اقدامات موثر و حمایت قشر آسیب پذیر جامعه از بروز پدیده فقر جلوگیری به عمل آید.

جمالی پور خاطرنشان کرد: امروز بروز بیماری فراگیر کرونا ضربه بسیار سنگینی را به اقتصاد جامعه و در کنار آن به اقتصاد و معیشت خانواده ها وارد کرده و این در حالی است که تحریم های ظالمانه دشمنان نیز فرصت رشد و شکوفایی اقتصادی را از جامعه ما گرفته است.

وی ادامه داد: بنابراین بروز پدیده فقر یکی از چالش های جدی پیش رو جامعه به شمار می رود که باید از هر فرصت و ظرفیتی جهت کاهش دامنه فقر استفاده کرد که خوشبختانه پس از فرمان رهبر انقلاب مردم استقبال خوبی در امر مواسات داشته اند و در یک سال گذشته اقدامات موثری در این راستا انجام داده اند که بسیاری از آنها حتی ثبت و ضبط نشده است.

استاندار قزوین تاکید کرد: ماه رمضان ماه بندگی و نوع دوستی است، این ماه مبارک بهترین فرصت برای راهگشایی و پیدا کردن مسیر درست زندگی است که نباید از آن غافل شد چرا که تاکید ویژه خداوند در ماه مبارک رمضان توجه به نیازمندان و فقرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز