خبرگزاری کار ایران

آغاز کاشت سویا در بیش از یک هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۶۰

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از آغاز کاشت دانه روغنی سویا در بیش از یک هزار هکتار از مزارع کشت و صنعت مغان در استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش ایلنا، اسداله محسن زاده عنوان کرد: در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و همچنین کنجاله سویا در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها امسال بیش از یک هزار هکتار از اراضی شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان به کشت محصول  سویا  اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اشاره به نقش اساسی محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه های روغن کشی، افزود: بیش از یک هزار هکتار سویا با استفاده از رقم DPX (کتول) در برنامه کشت اول بهاره و مقدار 500 هکتار نیز با رقم L17   در برنامه کشت دوم در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از 35 هکتار آن نیز کشت گردیده است.

وی در ادامه گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی و برای مقابله با تحریم ها، این شرکت به نوبه خود تلاش می کند، سهم خویش را در زمینه خودکفایی و تامین نیاز کشور به روغن خوراکی به مردم داشته باشد و امید است در سایه تلاش کارگران و پرسنل زحمتکش، در کنار درآمدزایی به تولید محصولاتی اقدام نماییم که نیاز ضروری کشور می باشد.

محسن زاده در پایان افزود: محصول سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت گاو می باشد و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد؛ علاوه بر این کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک، غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا است که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه بوده و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبرکمتری است و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز