خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خبرداد:

اختصاص مناطق غربی زنجان به منطقه ویژه اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۴۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: سال‌های گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی سارمساقلو واقع در منطقه غرب زنجان برای منطقه ویژه اقتصادی به تملک دولت درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا آبی پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی استان زنجان، پس از ۱۵ سال، در زنجان، گفت: مزایای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، ورود ماشین‌آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه، صدور مجوز ساخت و پایان کار به‌صورت رایگان و نبود محدودیت زمانی متروکه شدن کالا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه مناطق ویژه اقتصادی محلی مطلوب برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و به تبع آن شکل‌گیری بازارهای بین‌المللی است، یادآورشد: بلافاصله پس از تصویب عملیات مربوط به شروع فرآیند اجرایی و استقرار منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.

وی، با اشاره به اینکه از ۱۰ سال گذشته ۱۰۰ هکتار از اراضی سارمساقلو به عنوان منطقه ویژه اقتصادی خریداری شده است، تاکید کرد:  امور نقل و انتقال سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسیده و زمین‌ها آماده واگذاری و استقرار است.

آبی‌پور، همچنین اضافه کرد: در روزهای آتی جلسات مربوط به استقرار و آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی برگزار شده و نتایج آن به سرعت برای بهره‌مندی منتقاضیان و علاقمندان، اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، در آخرین جلسه، مجمع تشخیص در جلسه پانزدهم اردیبهشت‌ماه با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی زنجان در استان زنجان و ایجاد ۷ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی، مورد تصویب قرار گرفت و به این ترتیب با رای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان زنجان تصویب شد و این مصوبه قطعی است که به زودی توسط دولت اجرایی خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی منطقه‌ای است که در آن قوانین کسب و کار و تجارت با سایر نقاط کشور متفاوت است، مناطق ویژه اقتصادی در داخل مرزهای کشور واقع شده‌ و هدف آن شامل افزایش تراز تجاری، اشتغال، افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل و مدیریت مؤثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز