خبرگزاری کار ایران

حدود هشت هزار مترمربع فضای سبز رشت افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۲۰۰

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت گفت: میزان توسعه و افزایش فضای سبز شهری رشت در طول سال گذشته ۷.۹۹۸ مترمربع بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع با بیان این موضوع گفت: میزان طراحی فضای سبز در سال ۹۹ حدود ۷۸.۲۳۸ مترمربع و میزان سطوح گلکاری هم ۴۳۰۵۵ مترمربع بوده است.

قانع گفت: این سازمان در زمینه توسعه فضای سبز شهری در سال گذشته اقدامات مهمی انجام داده که از جمله آنها می توان به میزان افزایش سرانه فضای سبز، میزان طراحی، ایجاد و توسعه یا بهسازی فضای سبز و طراحی و اجرای دیوارنگاری، نصب المان ها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: زیباسازی سیمای بصری(رنگ آمیزی مبلمان پارک ها، جداول داخل پارک ها، المانه ای موجود، سطل زباله، رفع نواقص پارک ها)، گل کاری(به کارگیری گل های فصلی در بلوارها، پارک های مناطق و پیاده راه، تولید گیاهان زینتی، تولید و خرید بوته نشا، کاشت نهال، درختچه، درختکاری)، ، آبیاری، آبرسانی، بهسازی فواره ها، هرس درختان، احداث گلخانه و پارک برخی از مهمترین فعالیت های این سازمان در سال گذشته در زمینه توسعه فضای سبز بوده است.

قانع در ادامه همچنین آذین بندی، نصب المان های نوری و موقت، تبلیغات محیطی در ایام مناسبتی، نصب چترهای رنگی برای نخستین بار در رشت در محور بافت مرکزی، جداره سازی دیوارهای قدیمی به وسیله نقاشی دیواری با طرح های پازلی بر روی دیوارهای بلوکی به صورت جامع در سطح شهر برای نخستین بار، اجرای نقاشی دیواری با موضوعیت مدافعان سلامت برای گرامیداشت کادر سلامت و بهسازی جداره میدان میوه و تره بار امام حسین(ع) از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این سازمان اجرای چوب فرش بخش میانی و سنگ پاشی حاشیه باغچه های پیاده راه هسته مرکزی شهر رشت بوده که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز