خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

افراد بالای ۸۵ سال برای واکسیناسیون علیه کرونا مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۵۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: افراد بالای ۸۵ سال که تاکنون برای واکسیناسیون با آنها تماس گرفته نشده، طی روزهای آینده با کارت ملی به 2 مرکز واکسیناسیون شهرستان اراک واقع در شهرک گردو و معاونت بهداشت مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر بود از شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال علیه بیماری کرونا آغاز شود، اما با توجه به اینکه برخی از سالمندان بالای ۸۰ سال نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام نکردند و یا با این جامعه هدف تماس گرفته نشده است، در ۲ روز آتی علیه بیماری کرونا واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد از این جامعه هدف واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ادامه داد: برخی از سالمندان نگرانی دارند که واکسن کرونا تقلبی است، اما این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد، چرا که تمام نمونه‌هایی که در استان برای سالمندان بالای ۸۰ سال انجام شده از نوع واکسن «سینوفارم چین» و مورد تأیید وزارت بهداشت بوده و تاکنون هیچ نوع عارضه ای نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی از استان های پیشرو در انجام واکسیناسیون علیه کرونا است. از روز دوشنبه هفته جاری بیستم اردیبهشت ماه افراد بالای ۷۵ سال می توانند علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

جمالیان تصریح کرد: اکنون این آمادگی در دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که روزانه 2000 تا 3000 نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شوند، چرا که این مراکز واکسیناسیون ظرفیت پذیرش بسیار بالایی دارد و نگرانی به لحاظ ازدحام جمعیت نیز وجود ندارد. در دومین مرکز نیز ۱۲ کانتر واکسیناسیون وجود دارد و همچنین سومین مرکز تزریق واکسن نیز برای هفته جاری آماده سازی شده است.

وی بیان داشت: انتظار می رود برای سرعت دهی بیشتر برای انجام واکسیناسیون، ارگان های دیگر نیز یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشند و کامپیوتر، اینترنت و نیروی حراست در اختیار دانشگاه قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: تاکنون ویروس هندی کرونا در استان مشاهده نشده است، اما با توجه به اینکه در استان های همجوار این ویروس مشاهده شده، بسیار ریسک خطر وجود دارد که در این راستا انتظار می‌رود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز