خبرگزاری کار ایران

23خانه هلال احمر در استان همدان راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ۲۳ خانه هلال همزمان با سالروز تشکیل هلال احمر در این استان راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علی سنجربیگی روز شنبه در جمع خبرنگاران یادآوری کرد: سال گذشته راه اندازی پنج هزار خانه هلال در کشور در دستور کار بود که سهم همدان از این آمار افتتاح ۱۱۰ خانه هلال بود.

وی اضافه کرد: این استان ۴۱ خانه هلال بیش از سهم پیش بینی شده یعنی ۱۵۱ خانه هلال را سال گذشته افتتاح کرد و هفته هلال احمر نیز با بهره برداری از ۲۳ مورد شمار خانه های هلال استان به ۱۷۴ خانه می رسد.

سنجربیگی یکی از اولویت های هلال احمر را افزایش مشارکت اجتماعی داوطلبان در محل های کم برخوردار عنوان کرد و گفت: خانه های هلال در ۶ محله محروم استان با هدف بهره گیری از جوامع محلی برای توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی راه اندازی می شود.

وی توضیح داد: با راه اندازی خانه داوطلب در محله، با کمک اهالی محل نیازمندی ها شناسایی و برخی مشکلات معیشتی و درمانی توسط هلال احمر رفع شده و شماری از مشکلات نیز با همکاری سایر نهادها از جمله شهرداری ها و بهزیستی رفع می شود.

سنجربیگی بیان کرد: خانه هلال در راستای تاب آوری اجتماعی محلات با رویکرد توسعه خدمات داوطلبانه شکل گرفته و در هر روستا یا محله مسکونی این خانه تشکیل شده و اقدامات پیشگیرانه در آن محل انجام می دهند.

وی گفت: هلال احمر سال گذشته ۵۲۰ ماموریت امدادی انجام داده که ۲ درصد مجموعه ماموریت های هلال احمر کشور را شامل می شود.

سنجربیگی افزود:  ۸۰ هزار نفر از مردم استان همدان از آموزش عمومی و تخصصی جمعیت هلال احمر به صورت حضوری و غیر حضوری و از طریق فضای مجازی بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای خدمات اجتماعی ۵۲۸ برنامه داوطلبانه را انجام داده و ۴۴۴ هزار نفر از این برنامه ها استفاده کردند.

وی با بیان اینکه هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سبد معیشتی در قالب کمک مومنانه سال گذشته توزیع شد گفت: هشت هزار سبد با میانگین قیمتی ۳۰۰ هزار تومان، ماسک و غذای گرم بین محرومان توزیع شد.

سنجربیگی ادامه داد: در حوزه معاونت امور جوانان ۷۰۰ برنامه انجام همچنین طرح آمران سلامت، نذر سلامت در راستای مقابله با ویروس کرونا با رویکرد نظارتی و اجرای طرح شهید سلیمانی ، اجرا شد و ۲۴۴ هزار نفر از این برنامه ها استفاده کردند.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۹ یکی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان همدان تندیس فداکاری دریافت کرد و این تندیس در کشور به ۷۰ نفر داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز