خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد:

ثبت ۳ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۰۲۱

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از ثبت سه اثر تاریخی و فرهنگی دیگر در سطح استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،  محمدصادق براتی با اعلام خبر ثبت سه اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی اظهار کرد: دو اثر از آثار یاد شده مربوط به شهرستان کلات با عنوان محوطه رباط شرقی کلات واقع در دهستان هزار مسجد روستای کلات، تپه سینه نو کلات واقع در دهستان هزار مسجد در مجاورت روستای سینه نو و یک اثر مربوط به شهرستان درگز با عنوان تپه شرقی چقر واقع در بخش لطف آباد دهستان دیباج است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به استعداد قوی و جذاب این دو شهرستان در دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گفت: شهرستان‌های کلات و درگز به لحاظ کوهستانی بودن و وجود ابنیه تاریخی، زمینه مساعدی برای جذب زائرین و گردشگران دارند و لازم است با معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی برای زائرین و گردشگران زمینه بهره‌وری و رونق اقتصادی را برای این شهرستان‌ها فراهم آوریم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی تور‌های یک و دو روزه از مشهد مقدس به این شهرستان‌ها، از ملزوماتی است که در ایام پیک و شرایط عادی پسا کرونا می‌تواند در تراکم زدایی جمعیتی کمک شایانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز