خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد:

مطالعه و امکان سنجی 12 خوشه صنعتی جدید در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۷۳

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل با اشاره به نقش مهم و محوری خوشه های صنعتی در توسعه صنعت و افزایش صادرات، از اجراء، مطالعه و امکان سنجی چندین خوشه صنعتی جدید در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اهلی عنوان کرد: هدف از اجرای خوشه های صنعتی، حمایت از تولید و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی است که بدین منظور تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان اردبیل در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام 12 خوشه صنعتی جدید دیگر نیز در دست اقدام می باشد.

وی این خوشه های جدید را شامل صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ های قیمتی و سنگ های معدنی برشمرد و افزود: با اضافه شدن خوشه های جدید به خوشه های در حال اجرا، گستره فعالیت خوشه ها افزایش پیدا خواهد کرد.

اهلی ادامه داد: با شناسایی و امکان سنجی این خوشه های صنعتی تلاش می شود تا فعالیت بنگاه هیی اقتصادی مشابه هم در کنار یکدیگر تجمیع و هماهنگ شده و باعث افزایش هم افزایی هرچه بیشتر واحدهای تولیدی از خدمات یکدیگر شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل اجرای خوشه های کسب و کار را یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک برشمرد و افزود: خوشه های صنعتی کاستی های موجود در صنایع کوچک را مرتفع نموده و مزیت های مختلف صنایع را تقویت می کند.

اهلی با بیان اینکه اجرای خوشه های صنعتی با مشارکت سه ضلع واحدهای تولیدی، دولت و دانشگاه شکل می گیرد که ادامه فعالیت آن منوط به همکاری هرچه بیشتر این سه ضلع خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز