خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

تاکنون ویروس کرونای هندی در مشهد مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۲۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون موردی از ویروس جهش یافته کرونا از نوع هندی آن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکتر مهدی قُلیان در این خصوص افزود: خطر ابتلا به ویروس هندی در خراسان رضوی به خاطر مجاورت جغرافیایی وجود دارد و تنها راه مقابله با آن رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری است.

وی ادامه داد: اصول پیشگیری در انواع ویروس جهش یافته مانند کرونای انگلیسی و آفریقایی یکی است، بنابراین مردم باید در مقابله با این ویروس پروتکل های بهداشتی و قرنطینه را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اخیر تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در خراسان رضوی سیر نزولی داشته اما این وضعیت شکننده است.

وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۳۸۰ نفر بر اثر کرونا در بیمارستانهای این استان بستری هستند و تعداد بستری‌ شدگان روزانه هم به کمتر از ۳۰۰ نفر کاهش یافته است و ۳۳۶ نفر در بخشهای مراقبت‌های ویژه استان بستری هستند.

قُلیان ادامه داد: با کاهش روند ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی مناطق دارای وضعیت قرمز به پنج شهرستان مشهد، بینالود، سبزوار، کاشمر و درگز کاهش یافته و بقیه شهرستانهای استان در وضعیتهای زرد و نارنجی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز