خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته هلال احمر در استودیو ایلنا مطرح شد؛/۱/

پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای کافی نیست/ تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم/حفظ و نگهداری آمبولانس‌های موجود دغدغه امروز ماست+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۱۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: در استان قزوین ۲۵پایگاه ثابت و فصلی امداد جاده‌ای وجود دارد اما باتوجه به حادثه خیز بودن و شرایط استان این تعداد قطعا کافی نیست؛ با وجود این مکان‌های پرحادثه شناسایی شده و سعی داریم فاصله رسیدن تیم‌های امدادی به محل حادثه را به زیر پنج دقیقه کاهش دهیم.

حسن آصفی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو ایلنا با اشاره به محورهای فعالیت هلال احمر گفت: باتوجه به شعار مبنایی هلال احمر مبنی بر تسکین آلام بشری، این نهاد در حوزه‌های مختلفی که حس می‌کند در جامعه درد و رنج وجود دارد حضور می‌یابد تا آن آلام را تسکین دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین ابراز کرد: فعالیت هلال احمر داوطلبانه محور و براساس حضور داوطلبان است، شعار حوزه داوطلبان نیز حلقه واصله میان نیاز نیازمند و توان توانگر است و در این راستا قدم برمی‌دارد تا مشکلات را حل کند، بر همین اساس در بخش داوطلبان جذب داوطلب داریم.

وی ادامه داد: در واحد مددجویی مشکلات و مسائل روز جامعه را بررسی و احصا کرده و سعی می‌کند در آن حوزه ورود کرده و خیرین و افراد توانگر آن حوزه را جذب کرده و به کمک نیازمندان در آن حوزه می‌شتابد.

این مسئول عنوان کرد: یکی از وظایف و رسالت‌های هلال احمر آموزش و امداد و نجات برای عموم مردم است تا تاب آوری جامعه را دربرابر بحران‌ها افزایش دهد؛ البته آموزش‌های تخصصی نیز برای امدادگران و داوطلبان هلال احمر که علاقمند برای ورود به این حوزه هستند درنظر گرفته شده و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند بعنوان متخصص در امداد و نجات آغاز به فعالیت کنند.

وی ادامه داد: حوزه‌های تخصصی بسیار گسترده است و از امدادگری آغاز شده و به درجات مختلف نجاتگر و ایثار می‌رسد، که فرد دارای درجه ایثار تمام دوره‌های تخصصی و عمومی را گذرانده است.

فعالیت ۲۱ پایگاه امداد جاده‌ای به طور دائمی در استان قزوین

آصفی ابراز کرد: در استان قزوین ۴۰ نفر دارای درجه ایثار هستند، همچنین در آزمونی که به تازگی برگزار شد ۲۰ نفر از امدادگران ما در آزمون کشوری موفق به کسب درجه ایثار شدند.

وی درباره تعداد پایگاه‌های امداد و نجات در استان اظهار کرد: در سطح جاده‌های استان ۱۵ پایگاه ثابت امداد جاده‌ای و ۱۰ پایگاه فصلی وجود دارد که در نوروز، تابستان و منلاسبت‌ها فعالیت دارند، همچنین یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستان نیز در استان وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: ۶ مورد از پایگاه‌های موقت ما باتوجه به نیاز جاده‌های استان همیشه فعالیت دارند و در عمل ۲۱ پایگاه در استان فعال هستند.

وی درباره کافی بودن یا نبودن این میزان پایگاه‌ها گفت: این تعداد قطعا کافی نیست اما یکی از کارهایی که در این مدت انجام دادیم و خوب هم جواب داد، این بود که مناطق پرحادثه را شناسایی کرده و یک پایگاه موقت برای آن مکان دایر کردیم.

این مسئول ادامه داد: زمان رسیدن به حادثه را برای تیم‌های امدادی اندازه گیری کرده و موفق شدیم با کاهش فاصله رسیدن تیم‌های امدادی به محل حاثه آمار تلفات جاده‌ای در استان را کاهش دهیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تلاش داریم زمان رسیدن تیم‌های امدادی به حادثه به زیر پنج دقیقه برسد، این زمان درحال حاضر  نزدیک به ۷ دقیقه است، البته نسبت به گذشته که ۹ دقیقه بود دو دقیقه کاهش یافته و همین میزان نیز در پایین‌تر بودن تلافات انسانی در جاده‌ها موثر بود.

اتکای صرف به بالگرد ما را با مشکل مواجه می‌کند

آصفی درباره کمیت و کیفیت تجهیزات جمعیت هلال احمر استان ابراز کرد: وضعیت ما نسبت به ۱۲ سال گذشته خیلی بهتر شده؛ اما نمی‌توان گفت اکنون وضعیت خیلی خوبی داشته و همه چیز استاندارد است.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی که امروز کشور با آن دست به گریبان است بر مجموعه ما نیز بی تاثیر نبوده و برای بروز رسانی و حتی تعمیر بسیاری از وسایل  دچار مشکل شدیم، با این حال از نظر نسبی نسبت به گذشته از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین درباره کمبود آمبولانس در استان گفت: امروز بیشترین مشکل و گرفتاری ما حفظ و نگهداری آمبولانس‌های موجود است؛ چرا که تجهیزات آن گران قیمت بوده و استهلاک بالایی دارند، این ماشین‌ها پرتردد بوده و نگهداری آن کار سختی ست.

وی ادامه داد: اکنون ۴۶ خودوری آمبولانس،  ۳۰ ست نجات و تعدادی ماشین سواری و موتور نجات و یک بالگرد در استان مستقر است.

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته ۳۰ ماموریت بالگرد داشتیم، پرواز بالگرد هزینه بالایی دارد و حدود شش تا هفت ماه گذشته هر پرواز بالای ۱۵ میلیون تومان هزینه داشت و هزینه آن توسط جمعیت هلال احمر در سطح ملی تامین می‌شود؛ اما باتوجه به اینکه در هر پرواز به طور قطع جان یک انسان نجات داده می‌شود، این هزینه ارزش دارد.

وی عنوان کرد: شاید در بسیاری از موارد تصور این باشد که حضور بالگرد در تمام مکان‌ها موثر است، درحالی که در واقع این طور نیست؛ چرا که بالگرد در هر مکان و آب و هوایی و پس از تاریکی هوا امکان فرود ندارد و خودش نیز در خطر است و  محدودیت‌هایی را دارا است و از این رو اگر خیلی به بالگرد اتکا داشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

ادامه دارد...

حجم ویدیو: ۹۸.۱۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۹:۵۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز