خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار مشهد خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه "کشت پارک" در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۸۶۶

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از روند احداث اولین بوستان کشاورزی شهری ایران، از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی این پروژه بزرگ و تاثیرگذار، در حاشیه مسیل چهل بازه مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه کشت پارک از سال گذشته با اعتباری بالغ بر هزارو ۷۷۰ میلیارد ریال در فضایی به وسعت بیش از ۲۳ هکتار آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: در این بوستان منحصر به فرد، علاوه بر حدود ۲ هکتار فضای اختصاص یافته به موضوع کشاورزی شهری، آبنمایی به انضمام محوطه پیراموکی به وسعت حدود ۳ هکتار، در ضلع شرقی این بوستان تعبیه شده که پس از بهره برداری می تواند فضای مطلوب و دلنشینی را برای شهروندان گرامی فراهم کند.

یعقوبی ادامه داد: در بخش کشاورزی شهری این بوستان، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجان شده ، حدود ۵۰۰ قطعه زمین کشاورزی با ابعاد مختلف در نظر گرفته شده و قرار است این قطعات پس از تکمیل این پروژه، و براساس ضوابط و شرایط خاصی که اطلاع رسانی خواهد شد،  در اختیار شهروندان علاقمند قرار گیرد.

معاون شهردار مشهد افزود: یکی از مهمترین اهداف این پروژه، افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان از طریق کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک بوده است، که از همین نظر کشت پارک مشهد را می‌توان به عنوان الگویی متفاوت برای افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان در شهر دانست.

یعقوبی ادامه داد: کاشت انواع محصولات کشاورزی توسط خود شهروندان، باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد؛ چرا که در زندگی اجتماعی امروز و افزایش پدیده آپارتمان نشینی در کلان شهرها، ارتباط شهروندان با طبیعت و حال و هوای کشت و کار محصولات کشاورزی بسیار کمرنگ شده و تخصیص و در اختیار قرار دادن چنین فضاهایی به شهروندان، سرزندگی اجتماعی را در محیط‌های شهری به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

یعقوبی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فاز اول این بوستان کشاورزی شهری ایران تا پایان خردادماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز