خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

کاهش ۶۳ درصدی سرقت بعد از جمع‌آوری معتادان کارتن خواب در آبیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۷۸۴

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان کارتن خواب در آبیک باعث شد تا آمار سرقت‌های این شهرستان به میزان ۶۳ درصد کاهش یابد، گفت: برای ادامه این روند ما نیازمند تداوم چنین برنامه‌هایی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رحمانی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ معتاد کارتن خواب از سطح شهرستان آبیک جمع آوری شده که این کار به نوبه خود اقدام بجا و کارسازی در کاهش سرقت‌های منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه برای نگهداری و ترک اعتیاد معتادان کارتن خواب در کمپ‌ها حدود ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شده، تصریح کرد: اگر این هزینه‌ها صورت نمی‌گرفت و معتادان کارتن خواب در سطح شهرستان رها می‌شدند، به طور قطع میزان آسیب‌های اجتماعی و خسارت‌های وارد شده در حوزه سرقت‌ به مراتب بالاتر از وضعیت کنونی بود و اجرای چنین طرح‌هایی در واقع عملکرد موفق آمیز در حوزه جرایم به شمار می‌رود.

رحمانی تاکید کرد: مهمترین هدف از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان، پیشگیری از وقوع جرم بوده که در این راستا نتایج خیلی خوبی نیز گزارش شده و ما انتظار داریم که مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی پای دیگر کار باشند.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین، آماری که از سوی فرماندهان انتظامی استان از سایر شهرستان‌ها گزارش می‌شود بیانگر آن است که هر کجا تعداد شناسایی و جمع‌آوری معتادان کارتن خواب بیشتر بوده به همان میزان نیز آمار سرقت‌ها کاهش داشته است.

رحمانی با اشاره به فعالیت چهار کمپ ترک اعتیاد در آبیک، تاکید کرد: این شهرستان هم اکنون از ظرفیت خوبی برای مبارزه با موادمخدر در سطح استان برخوردار بوده و نیروی انتظامی این منطقه نیز در شناسایی و اجرای طرح معتادان کارتن خواب اهتمام بسیار خوبی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز