خبرگزاری کار ایران

شناسایی ۵ مورد ابتلای قطعی به ویروس آفریقایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۶۲۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین از شناسایی ۳۵مورد مشکوک به کرونای آفریقای جنوبی خبر داد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان گفت: هر ۵ مبتلای قطعی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی، از شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان هستند، که در مرحله نخست این نمونه ها در آزمایشگاه مرجع استان توسط حامد گوکلانی تنها ویروس شناس استان با استفاده از روش های توالی یابی ژنی شناسایی و جهت تایید نهایی به آزمایشگاه تهران ارسال شد.

وی افزود: با توجه به مشاهده سوش های جدید ویروس کرونا در کشورهای همجوار تیم های بهداشتی با حساسیت ویژه اقدام به انجام نمونه گیری از موارد مشکوک و علامت دار کرده که در روزهای اخیر با کشف ۳۵ مورد کرونا مثبت همگی در آزمایشگاه مرجع استان مورد بررسی لازم از لحاظ کرونا جهش یافته قرار گرفتند که با توجه به تغییرات محسوسی که در این نمونه ها مشاهده شد از نوع کرونای آفریقای جنوبی تشخیص داده شدند که برای تایید نهایی به تهران ارسال شد.

نوروزیان عنوان کرد: در پیگیری های اپیدمیولوژی اخیر مشاهده شد که این ۵ نفر در مراسم عروسی و دورهمی های مختلف شرکت کرده اند که متاسفانه ۳۵ نفر دیگر نیز درگیر این بیماری هستند و به نظر می رسد همگی از نوع این ویروس جهش یافته آفریقایی باشند که در حال بررسی است.

وی بیان کرد: در سایر شهرستان ها نیز موارد مثبت از لحاظ سوش آفریقایی مورد بررسی قرار می گیرد که تا کنون مواردی از این نوع مشاهده نشده است.

نوروزیان اظهار کرد: یکی از ۳۵ نفر به بندرعباس نیز تردد داشته است و یکی از این افراد نیز از شهرستان بندرلنگه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال شناسایی افرادی که با این ۳۵ نفر در ارتباط بوده اند هستیم.

نوروزیان ابراز کرد: موارد شناسایی شده در نقطه تلاقی سه استان هرمزگان، فارس و بوشهر است. به نظر می رسد افراد مورد نظر در بین این سه استان تردد داشته اند و کارشناسان بهداشتی استان های بوشهر و فارس نیز اقدامات اپیدمیولوژی و مراقبتی خود را با توجه به حساسیت موضوع آغاز کرده اند.

پیش از این وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشکوک بودن ۳۰ تن به این نوع ویروس در هرمزگان گفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز