خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

پیامدهای زیانبار منطقه آزاد بوشهر از گرانی مسکن تا وارد شدن اجناس بی کیفیت و ضربه به اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۶۱

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها گفت: با تصویب منطقه آزاد بوشهر در مجمع تشخیص مصلحت مناطق آزاد در جهان برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی جهت تولید با کمترین موانع و با هدف گذاری صادرات یا صادرات دوباره کالاهای وارداتی شکل گرفت اما تجربه 30 ساله ما از منطقه آزاد داشتن غیر از این بود.

سید علی اکبر فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در مناطق آزاد ایران تقریبا هیچ تولیدی شکل نگرفت و این مناطق به دریچه قاچاق و واردات کالاهای مصرفی، بنجل خارجی و فروشگاه های چینی، محلی برای فرار مالیاتی شرکت های داخل کشور و پولشویی، پاتوق های گردشگری و تفریحی، انجام کارهای فراقانونی ذیل اسم اداره منطقه آزاد و ...تبدیل شدند.

فاطمی ادامه داد: عملا تجربه مناطق آزاد نه برای اقتصاد کشور و نه مردم بومی خیری داشت. مردم بومی مجبور شدند از کسب و کارهای بومی دست بکشند و تبدیل به راننده و فروشنده و پادو و کارگر مراکز تفریحی و اقامتی و خانه های غیربومی ها بشوند، آنها کمترین عایدی که نداشتند هیچ، بلکه برای ساده ترین کارها هم دیگر با شهرداری و دهیاری روبرو نبودند و باید با قوانین و ضوابط عجیب منطقه آزاد دست و پنجه نرم کنند. 

نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها عنوان کرد: گرانی غیرطبیعی زمین و مسکن و حتی مواد غذایی اکثر آنها را بیش از پیش تحت فشار قرارداد و این مناطقِ پاتوق شده روی فرهنگ این مردم هم آثار مخربی داشت.

وی گفت: در این مناطق در کنار برج ها و هتل ها و مراکز گردشگری محلات بومی نشین مخروبه که فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند به چشم می خورد و 30 سال حضور منطقه آزاد بهبودی در وضعیتشان ایجاد نکرد.. همه این اتفاقات را باید در کنار پرونده های متعدد فساد در مناطق آزاد در سال های اخیر قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز