خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

تزریق واکسن آسترازنکا در قزوین جای نگرانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۴۱

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: واکسن آسترازنکا هیچگونه عارضه‌ای نداشته و واکنش‌های مشاهده شده در آن جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان قجربیگی درباره واکسن آسترازنکا گفت: واکنش این واکسن موجب نگرانی برخی از شهروندان شده، در حالی که هیچگونه عارضه‌ای نداشته و تنها دارای یک سری واکنش‌ است که در بدن افراد مختلف تفاوت دارد.

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: رعایت کردن برخی نکات خاص، جهت ایمن سازی بدن در هنگام تزریق واکسن کووید ۱۹ باعث می‌شود از شدت واکنش‌های این واکسن کاسته شود.

وی ابراز کرد: این واکسن پس از تزریق تا ۷۲ ساعت با تب، سستی و بی‌حالی، حالت تهوع و سرگیجه همراه است.

این مسئول عنوان کرد: گزارش‌های موردی مبنی بر لخته شدن خون پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ وجود دارد، اما شهروندان می‌توانند برای جلوگیری از خطر احتمالی این عارضه که البته مختص به تمام واکسن‌ها است از داروهای هورمونی مانند داروهای ضد بارداری خوراکی، داروهای استروژنی، استروئیدهای آنابولیک با مشورت پزشک خود استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به احتمال بروز حساسیت پس از تزریق واکسن توصیه می‌شود، بیمار در روز تزریق واکسن، به مقدار زیاد و قابل توجهی آب بنوشد.

قجربیگی اظهار کرد: پیش از تزریق واکسن به جهت پیشگیری از عوارض احتمالی واکسن استفاده از استامینوفن، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی و آنتی هیستامین‌ها توصیه نمی‌شود.

وی بیان کرد: آنافیلاکسی یک واکنش است که در بعضی از افراد که به آلرژی‌های شدید مبتلا هستند رخ می‌دهد و بر همین اساس سیستم ایمنی بدن، برخی مواد شیمیایی را آزاد می‌کند که این شرایط می‌تواند به شوک آنافیلاکسی منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز