خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان همدان:

داوطلبان انتخابات از ارائه برنامه غیرواقعی برای کسب رای بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۸۷

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: نامزدها نباید برنامه‌های غیرقابل اجراء و بدون شناخت از ظرفیت‌ها و خلاءهای حوزه خود با هدف کسب آرای مردم ارائه دهند.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرضا عدالتخواه در نشست اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان و دومین جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان همدان اظهار داشت: شعارهای انتخاباتی باید توام با عزت آفرینی، عاقلانه و حکیمانه باشد.

وی افزود: داوطلبان در ارائه برنامه ها ظرفیت ها و توقعات منطبق با مقدورات قانونی را در نظر گرفته و در راستای رونق اقتصادی، جهش تولید برنامه‌ریزی و حرکت کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان برگزاری مطلوب انتخابات را یکی از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: به طور میانگین هر ۲ سال یکبار با برگزاری انتخابات، مردم به صورت مستقیم مسئولان کشور را انتخاب می‌کنند که این میزان از مردم‌سالاری دینی و نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت کشور در دنیا بی‌نظیر است.

عدالتخواه هدف از برگزاری نشست اعضای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان همدان را پیش‌بینی اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: باید نقاط آسیب‌پذیر حوزه‌های مختلف در فضای انتخابات را شناسایی کرده و تذکر و توصیه‌های لازم در قالب جلسات توجیهی به مسئولان، کاندیداها و مسئولان ستاد آنان ارائه شود.

وی افزود: انتخابات مظهر حاکمیت قانون در کشور بوده و هیچکس نباید خود را فراتر از قانون بداند به این دلیل نامزدها باید با توجه به قانون، انتخاباتی سالم و پرشور برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان همدان تبلیغات زودهنگام به ویژه در فضای مجازی، استفاده از امکانات دولتی و عمومی، دیوارنویسی، فریب و اغواگری در شعارهای تبلیغاتی را از جمله جرائم پرتکرار در جریان انتخابات دانست.

عدالتخواه تأکید کرد: دادگستری با هدف تشکیل نشدن پرونده ای برای نامزدها و حامیان آنها اقدام به تذکر و هشدارهای مکرر کرده و در صورت بی توجهی به این موارد و بروز و احراز جرم، پرونده فرد متخلف بدون نوبت در شعب تخصصی انتخابات رسیدگی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز