خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار اداره کار و رفاه اجتماعی قزوین:

۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در استان پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۶۷

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا میان کسب و کارهای آسیب دیده توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ناصر شفیع آبادی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته براثر شیوع کرونا و آسیب های آن بر پیکره اقتصاد، خسارت های زیادی بر کسب و کارها و واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شد و تعدیل نیرو در بخش خدمات استان نسب به سال ۹۸ دو برابر افزایش یافت.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: در سال ۹۹ بر اثر شیوع کرونا یک درصد نیروی کار تعدیل شده استان و ۲ درصد واحدهای تعدیل کننده نیرو در بخش کشاورزی و ۴۹ درصد کارگران تعدیل شده و ۴۷ درصد واحدهای تعدیل کننده در بخش صنعت بوده اند که در این بین کمترین تعدیل نیرو در بخش کشاورزی بود.

شفیع آبادی بیان کرد: همچنین سال گذشته، براثر شیوع کرونا ۵۰ درصد کارگران تعدیل شده و ۵۱ درصد واحدهای تعدیل کننده نیروی استان در بخش خدمات رقم خورده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این آسیب ها دولت در سال ۹۹ حمایت خوبی از فعالان حوزه کارگری و کارفرمایی داشت و با پرداخت تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت های وارد شده اقدام کرد.

این مسئول گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا میان کسب و کارهای آسیب دیده توزیع شد که امیدواریم پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز تداوم یابد تا بخش خدمات استان حمایت شود.

شفیع آبادی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به نامگذاری صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها انتظار می رود با کمک بانک ها و ستاد مقابله با کرونا بخش های آسیب دیده را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم تا تعدیل نیروی کمتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عمده کارگران بیکار شده در سال قبل که مشمول قانون کار بوده اند به بیمه بیکاری معرفی و از مزایای آن بهره مند شدند.

این مسئول با اشاره به عزم جدی مدیران استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعدیل نیروها افزود: سال گذشته با حضور مستمر در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته موفق شدیم تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار استان را از ۵۲ واحد به ۲۶ مورد کاهش دهیم که امیدواریم در سال جاری نیز توفیقات بیشتری برای کاهش این رقم کسب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز