خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

رد صلاحیت‌ها شده‌ها هم جزو پیکره نظام و انقلاب هستند/ با مشارکت در انتخابات باید بر دهان مخالفین انقلاب و نظام بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۴۴

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: رد صلاحیت تعداد قلیلی که در چارچوب قانون صورت گرفته به این معنا نیست که این افراد جزو پیکره کشور، نظام و انقلاب نیستند.

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر اینکه بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا در هیئت نظارت غیرقانونی است و تایید و رد صلاحیت‌ها باید در هیئت اجرایی صورت گیرد گفت: همه باید تابع قانون باشیم که چارچوب‌ها را مشخص کرده، ما در مجلس نظرمان بر این بود که انتخابات شوراها را نیز به شورای نگهبان که در سراسر کشور دارای دفتر هستند واگذار کنیم اما با حقوقدانانی که صحبت کردیم اعتقاد داشتند این کار گسترده‌ای است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: در یک استان مانند قزوین چهار نماینده مجلس داریم که ممکن است برای آن ۲۰ تا ۳۰ یا ۱۰۰ نفر کاندیدا باشند اما برای شوراها تعداد ثبت نامی‌ها زیاداست که باید به تمام آن‌ها رسیدگی شود و این امر زمان بر و گسترده است.

وی ابراز کرد: علی‌رغم تمام مسائل مطرح شده فکر نمی‌کنم در مجموع از تمام عزیزانی که از فکر، سلیقه و جریان‌های سیاسی مختلف برای عضویت در شوراها شرکت کردند ۵ تا حداکثر ۷ درصد صلاحیتشان براساس مواردی که در قانون لحاظ شده تایید نشده باشد.

این مسئول تاکید کرد: تایید نشدن صلاحیت‌ها به این معنا نیست که این افراد در جاهای دیگر امکان خدمت ندارند ما در مواردی شاهد این بودیم که فردی برای نمایندگی مجلس تایید نشده و پس از آن در استانداری، فرمانداری یا سایر مکان‌ها خدمت کرده است.

وی ادامه داد: این موارد چارچوب‌هایی است که قانون تایید کرده و رد صلاحیت تعداد قلیلی به این معنا نیست که این افراد جزو پیکره کشور، نظام و انقلاب نیستند.

 رحمانی اظهار کرد: قانون چارچوب‌هایی را تعیین کرده که مورد احترام است و به طور قطع به اعتراضات نیز رسیدگی خواهد شد، بیش از ۹۶۴ داوطلب داشتیم که تاکنون بیش از  ۹۱ درصد آن‌ها احراز صلاحیت شده‌اند و بقیه نیز درحال رسیدگی هستند و تمام موارد را رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود: ۹ درصد رد صلاحیت شده داشتیم که به موارد آن‌ها مجدد رسیدگی خواهد شد و این آمار کاهش پیدا می‌کند، همچنین ۱۳ درصد نیز توسط هیئت‌های نظارت رد شدند، مجموع این موارد که در هیئت اجرایی تایید شده در هئیت نظارت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی‌رغم مشکلات موجود فعالانه در انتخابات شرکت کنیم

نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد: بسیاری از داوطلبان تایید شدند به طوری که طی دو روز گذشته به اعتراض ۷۵ نفر رسیدگی شده و بیش از ۶۶ نفر تایید شده و به سایر موارد نیز رسیدگی خواهد شد و حدود ۶ تا ۷ نفر نیز مشکلشان حل نشد.

وی ابراز کرد: مردم عزیز و بزرگوار ما اصل تعیین کننده صلاحیت هستند، در تایید صلاحیت کف صلاحیت‌ها تایید می‌شود و چیزی که مردم تشخیص داده و به آن رای می‌دهند بالاترین صلاحیت را خواهد داشت، درواقع مردم شعبه‌ای از لطف خداوند هستند.

این مسئول اظهار کرد: مردم باید به فرمایش رهبری که فرمودند حتی اگر کسی با من نیز مخالف است در انتخابات شرکت کند عمل کنند؛ چرا که مملکت، کشور و نظام برای این مردم است و باید همیشه پرشورتر از گذشته شرکت کرده و بهترین‌ها را خودمان انتخاب کنیم.

وی درباره نظارت بر عملکرد افراد منتخب عنوان کرد: خوشبختانه ما نظارت مستمری داریم و عملکرد نمایندگان در هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس رسیدگی می‌شود، سایر ارگان‌ها نیز به همین منوال مورد نظارت قرار می‌گیرند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس ادامه داد: درواقع کسی که مسئولیتی را به امانت گرفت به این معنا نیست که به امان خدا رها شود و هر کاری خواست انجام دهد، بلکه احتیاطات لازم دیده شده و ناظرانی وجوددارند، ضمن اینکه بالاتر از همه مردم هستند که باید نظارت داشته و با حضور در صحنه مطالبه‌گری داشته باشند و بالاترین ناظر نیز خداوند است که اعمال روزانه ما را مورد نظارت و بررسی قرار می‌دهد.

رحمانی گفت: علی‌رغم تمام مشکلات اقتصادی و تحریم ما باید با علاقه، شور و اشتیاق  فعالانه شرکت کرده و بر دهان استکبار و مخالفین انقلاب و نظام بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز