خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

در حوزه فرهنگ به دنبال پروپاگانداهاى پوچ نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۱۵

شهردار شــیراز رویدادهاى هفته شــیراز را جشن شــکوفایى تولیدات فرهنگى و هنرى توصیف کرد و گفت: در برنامه هاى امســال از فعالیت هــاى ویترینى و پروپاگانداهــاى پوچ خبرى نیســت و اغلب رویدادها به نوعــى چیدن محصــول بیش از دو ســال برنامه ریزى و تــلاش خواهد بود.

به گزارش ایلنا، حیدر اســکندر پور در آیین نکوداشت روز شیراز رمــز ماندگارى فعالیت هــاى فرهنگى را دو کلید واژه ایجاد زیرســاخت و تولیدات هنرى دانســت و گفت: رویدادهاى فرهنگى کــه امســال در هفته شــیراز از 15 تا 23 اردیبهشــت برگزار مى شود جشن رونمایى از آثارى است که نماینده و یــادگارى از هویت، تمدن و اندیشــه شــیرازیان براى نسل هاى بعد خواهد بود.

وى ادامه داد: در این هفته 4 محصول موسیقیایى براى اولین بار رونمایى و اجرا مى شــود که هم آوازها و ترانه هاى فولکور شیرازى رادر برمى گیرد وهم تصنیفى به نام «شــیراز» توسط سالار عقیلى به شهروندان هدیه مى شود که به نوعى سرود وطنى شیرازى ها خواهد بود.

شــهردار شیراز با اشاره به مجموعه مستند«دیباى منقش» با محوریت هنرهاى مکتب شــیراز گفت: یکى از مهمتریــن کاســتی ها در حوزه فرهنگ شــهروندى، محتــواى فاخر و علمى بود که بــراى رفع آن نیز بیش از 12 محصول مکتوب و چند رســانهاى با اســتفاده از ظرفیت شــاعران و نویســندگان برجسته کشور تولید و همزمان با افتتاح کتابخانه تخصصى شــهروند در هفته شــیراز رونمایى مى شود.

اســکندرپور یکى از افتخارات و اتفاقــات مهــم این هفتــه را رونمایــى از بیش از 20 جلــد کتاب با موضوع هنر مکتب شــیراز، میراث معنوى و شــخصیت هاى فرهنگى شیراز دانســت و خاطرنشان کرد: این کتاب ها در دو قالب «کتاب شــیراز» و «نقش ماندگار» رونمایــى و بیش از 20 جلد دیگر نیز تا پایان نیمه اول سال منتشر مى شود.

بزرگداشــت زنده یــاد ســیمین دانشــور و معرفى شــهروندان برگزیــده فعــال و مشــارکت جو از دیگــر برنامه هایى بود که شــهردار شــیراز به آن اشاره و تاکید کرد: در حوزه زیرســاخت اتفاقات کم نظیرى در شیراز، جنوب ایران و حتى کشــور در دســت اجرا است که به زودى کمبودهاى ســخت افــزارى فرهنگى براى همه هنرمنــدان به ویــژه در مناطــق کم برخــوردار را حل مــى کند.

اســکندرپور تصریح کرد: جشــنواره زدگى و رویدادهاى ویترینى آفت حوزه فرهنگ است و به همین دلیل با تاکید برایجاد زیرســاخت و تولیدات فرهنگى و هنرى در ســال 1400 با وجود محدودیت هاى ناشى از همه گیــرى کرونا، روز و هفته شــیراز متفاوتى را تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز