خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

روز شیراز روز پاسداشت فرهنگ، هنر و زیبایى است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۴۱۳

استاندار فارس گفت : پانزدهم اردیبهشــت ماه، «روز شــیراز» فرصتى ارزشمند براى معرفى هرچه بهتر و ِ بیشتر شیراز و روز ِ پاسداشت فرهنگ، هنر و زیبایى است.

به گزارش ایلنا، عنایــت االله رحیمــى در آییــن نکوداشــت هفته شیراز تصویــب پانزدهم اردیبهشــت به عنوان روز شیراز توســط شــوراى اسلامى شهر شــیراز و در نهایــت تصویــب در مجلس را کارى ارزشمند و در راستاى توجه به شــیراز و فارس بــه عنوان مهد تمدن ایران زمین دانســت و خاطرنشان کرد: سرزمین کهنســال و پهناور فارس بــا یادمان هــاى تاریخى خود، بخشــى از هویت ایران اســت و شیراز، نگین این انگشــترى با علما، ادبا، شعرا، عرفا، امامزادگان، حکیمان و ِ فیلســوفان خود،جایــگاه ویــژه اى در ذهــن و زبان ایرانیــان و جهانیــان دارد و ســعدى و حافــظ، ســتارگان فروزان این آســمان ُرستاره، بر تارک تاریخ مى درخشند.

 استاندار فارس بیان کرد: شیراز به عنوان ســومین حرم اهل بیــت، نه تنها مهــد علم و ادب و فلســفه و ُدارای، صلح و دوســتى بوده است. بلکه شــهر ِمهر و محبت نیز بوده اســت و مى ببینیم که شیراز منشورى رنگارنگ از اقوام، طوایف، قبیله و عشیره هاى مختلف و حتى ادیان الهى است.

وى تقــارن «روز شــیراز» بــا ماه رمضــان، ماه عبادت و نیایش و همزمانى بــا ایــام و لیالى قــدر را فرصتــى براى بازخوانــى مفاهیمــى ارزشــى و الهــى دانســت و اظهــار کرد:ایــن مفاهیم در کلام بــزرگان و مشــاهیر شــیراز، زنده و گویــا اســت و همــگان را بــه ســوى معنویــت، اخــلاق و انســانیت، رهنمون مــى کنند و این آموزه هاى ارزشــمند، راه رســیدن به خوشبختى را به ما نشان مى دهند.

نماینده عالى دولت در استان فارس با بیان اینکه شیراز با جاذبه هاى تاریخــى، فرهنگــى، مذهبــى و ِ ادبــى خــود بــراى مردم دنیا شــناخته شــده اســت، گفت: اما آنچه باید امروز مد نظر مســئولان باشد این است که به بهترین وجه ممکن، داشــته هــا و قابلیت هاى ارزشمند امروز فارس به مردم عزیز ایران و جهان، معرفى شــود تــا بیش از پیش، زمینه هاى توسعه پایدار شیراز و استان فارس فراهم شود.

وى در ادامــه افزود: بــه طور مثال شیراز به عنوان قطب پزشکى، دانشگاهى و گردشــگرى مى تواند در قله توسعه و تعالى بایســتد و فارس با داشــتن منابع انســانى توانــا و خلاق و برخــوردارى از موقعیــت مکانى خاص و دسترســى به منابع انــرژى ارزان، ِ نعمت معادن متنوع و غنــى فلزى و غیرفلــزى، فرودگاه بین المللى، نزدیکى به خلیج فارس و سواحل مکران، قابلیت هاى گردشگرى و زیارتى، وجود دانشــگاه هاى بزرگ و ِ صاحب نام، فعالیــت و پویایى دانشــمندانى جوان و خلاق در پــارک هاى علــم و فن آورى و وجود زیرســاخت هاى مناسب تجارت الکترونیکــى، موقعیت ویــژه اى را براى شیراز رقم زده است.

رحیمى ابراز امیدوارى کرد شهردارى شــیراز بتواند از این پتانسیل هاى کم نظیــر به عنوان ســرمایه هاى ارزشــمند بهره ببرد و اسباب خدمت به مردم شیراز و سربلندى ملت بزرگ ایران و ســرفرازى نظام جمهورى اســلامى را فراهم کند.

رحیمى با ابراز خرســندى از انتخــاب روز 15 اردیبهشــت در هــواى اعتدالى فارس عنوان کرد: انتخاب چنبن روزى، ایــن فرصت را فراهم کرد که در مسیر ارتقاى جایگاه شــیراز و شناختن و شناســاندن هرچه بیشــتر قابلیت ها و فراهــم  کردن بســتر خدمت بــه مردم بکوشــیم اما شــیوع ویروس کرونا ما را بــا محدودیت و ممنوعیــت هایى مواجه کرده اســت که لازم اســت با اســتفاده از بســتر فضــاى مجــازى به ایــن مهم، اهتمام ویژه مبذول شــود و برنامه هاى غیرحضــورى، پر رنگ تر از همیشــه مد نظر قرار بگیرد.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه کالبد و فضا در محیط هاى شهرى در خدمــت اخلاق و معنا قرار مى گیرند، اظهار کرد: گذشــتگان ما توانسته اند به خلــق معانى پر بار اخلاقــى و همچنین ایجاد کالبدها و فضاهاى ارزنده بپردازند و ایــن آثــار را بــراى آینــدگان بر جاى بگذارند. امید اســت ما نیــز بتوانیم آثار اخلاقى و معناى درخور توجهى همچون دوستى، برادرى، برابرى، صلح و انسانیت را در کنــار فضاهاى ارزشــمند کالبدى براى آیندگان به جا بگذاریم.

بانگ روحانى «بنى آدم اعضاى یکدیگرند» از شـیراز بـه جهان مخابره شد

معاون فرهنگى، اجتماعى و ورزشى شهردارى شیراز نیز در این مراسم گفت: جهانیــان شــیراز را بــه گنبــد ملکوتى شــاهچراغ، ســعدى و حافــظ، مســجد نصیرالملک و سراى مشیر و میراث های گرانبهایى از این دســت مى شناسند.

مرتضــى جعفــرى بــا اشــاره به مشاهیر گرانقدرى نظیر قاآنى و ملاصدرا کــه در شــیراز مى زیســته انــد، افزود: بانگ روحانى «بنى آدم اعضاىیکدیگرند» از شیراز به جهان مخابره شد و اهالى این شــهر همیشه آغوش مهربانى به روى یکدیگر گشــوده اند؛ چــرا که خدمت به مخلــوق از بزرگتریــن عبــادات اســت.

وى گنبــد ملکوتــى شــاهچراغ را بــه خورشید پرفروغ شهرتشبیه کرد و افزود: در نیمــه اردیبهشــت جلالــى مفتخــر بــه پاسداشــت روز شــیراز هســتیم و برایــن باوریــم کــه خدابــاورى در وجودمــان نهادینــه شــده اســت.

معــاون شــهردار شــیراز در پایــان افزود:تلاش می کنیم فضاى زیست محیطى شهر در آســایش و شــادابى شهروندان نقش موثرى ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز