خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین:

18 هزار هکتار از اراضی استان علیه آفت ملخ سمپاشی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۳۶۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین تاکنون 18 هزار هکتار از باغات و مزارع استان علیه آفت ملخ سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی روز چهارشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن جلسات ساختمان مدیریت بحران برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: مطابق معمول سال‌های قبل، ملخ‌های مراکشی به زمین‌های کشاورزی و باغی استان حمله کرده و به بخش عظیمی از اراضی باغی آسیب می‌زنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به تهدید ملخ مراکشی در منطقه طارم، اظهار کرد: اواخر سال گذشته با مساله ملخ‌های مراکشی در استان روبه رو شدیم که علاوه بر ما استان‌های گیلان و زنجان نیز با این مشکل مواجه بودند.

مهدیخانی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته، وضعیت بهتری داریم، افزود: سال گذشته، استان گیلان نیز همکاری خوبی برای مهار ملخ‌ها با قزوین داشت و ۱۱ هزار هکتار سمپاشی در استان قزوین صورت گرفت ولی امسال تاکنون ۱۸ هزار هکتار سمپاشی انجام شده است.

وی تصریح کرد: منطقه طارم از نظر حمله ملخ‌ها وضعیت خوبی ندارد و بسیاری از روستاها درگیر این موضوع شده‌اند و  تاکنون سمپاشی بیش از ۹۵ درصد روستاهای این منطقه انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ماه گذشته منطقه طارم با معضل پروانه دم قهوه‌ای رو به رو شده است اما منابع طبیعی استان این مشکل را طی سه روز گذشته اطلاع رسانی کردند در صورتی که اهمیت این موضوع کمتر از آتش‌سوزی نیست.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران استان طی سه روز گذشته از این مساله به دلیل درخواست استفاده از ظرفیت هواپیما مطلع شده است ولی استان امکان صدور مجوز استفاده از هواپیما جهت سمپاشی را ندارد و باید مجوز آن از طریق مراجع کشوری صادر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با تاکید بر اینکه هواپیمای خدمات ویژه که قادر به سمپاشی در منطقه باشد، نداریم، افزود: هم اکنون در منطقه علی آباد ۵۰۰ هکتار و در روستاهای حسن آباد، حسین آباد و کمر رود از مجموع هشت هزار هکتار ۷۰۰ هکتار به این آفت آلوده شده است و در صورت سمپاشی سریع می‌توان مقدار زیادی از آن را کنترل کرد.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی و مدت زمان کم بعید به نظر می‌رسد که بتوانیم هشت هزار هکتار جنگل را سمپاشی کنیم و باید در این امر چاره‌اندیشی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز