خبرگزاری کار ایران

فرماندارتاکستان عنوان کرد:

بهبود کمی و کیفی تولید انگور و کشمش در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۷۲

فرماندار تاکستان گفت : با توجه به حمایت‌های صورت گرفته، شهرستان تاکستان نسبت به چند سال گذشته در بحث کمیت و کیفیت تولید انگور و کشمش شرایط خوب و مناسبی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا طاهری با اشاره به وضعیت کشاورزی در شهرستان تاکستان گفت: این شهرستان ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی برای کاشت انگور، درختان میوه و صیفی‌جات دارد که در حال حاضر تامین منابع آب برای مصارف کشاورزی و تغییر شیوه آبیاری از سنتی به مدرن یکی از دغدغه‌های این شهرستان است.

فرماندار تاکستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید، حمایت‌های قابل توجهی در بحث توسعه کشاورزی شهرستان تاکستان داشته؛ اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل فاصله داریم.

طاهری اظهار داشت: اجرای سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی، کیفی سازی محصولات باغی و احداث مجتمع هزار هکتاری گلخانه نودهک، بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی قابل توجه شهرستان تاکستان بوده است.

وی با اشاره به تاثیر این اقدامات بر کشاورزی شهرستان اظهار کرد: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته، شهرستان تاکستان نسبت به چند سال گذشته در بحث کمیت و کیفیت تولید انگور و کشمش شرایط خوب و مناسبی پیدا کرده و   کشاورزان و باغداران پیشروی شهرستان توانستند با استفاده از ابزارهای نوین، محصول با کیفیت صادراتی تولید کنند.

این مسئول ابراز کرد: هم اکنون تاکستان یکی از شهرستان‌های پیش‌رو در صادرات کشمش است و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اورآسیا و اروپا از مشتریان کشمش تاکستان هستند.

وی ادامه داد: برای رفع کم آبی شهرستان تاکستان، پیگیر منابع آبی پایدار برای این شهرستان هستیم تا با تخصیص سهمیه آب از سد طالقان و به تبع آن تزریق به سفره‌های زیر زمینی مشکلات کشاورزی این شهرستان حل شود.

طاهری گفت: هم اینک با انتقال آب از سد نهب به غرب شهرستان تاکستان و بخش‌های خرم دشت و اسفرورین بخشی از مشکلات کشاورزان مرتفع شده؛ اما به طور کلی وضعیت شهرستان آبیک در خصوص تامین آب مطلوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز