خبرگزاری کار ایران

کسب مقام هفتم در سطح کشور توسط دفتر سلول‌های بنیادی بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۵۰

سرپرست مرکز خون بند ناف استان بوشهر از کسب مقام هفتم در سطح کشور توسط دفتر سلول‌های بنیادی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، علیرضا چمکوری -ظهر امروز چهارشنبه- با تبریک روز جهانی ماما عنوان کرد: دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان بوشهر از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز و با همکاری ماماها و پزشکان متخصص استان در زمینه جمع آوری نمونه‌های خون بندناف فعالیت داشته که در این مدت هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت به دستاوردها و پیشرفت خوبی دست پیدا کرده است. 

این مسئول با اشاره به کسب مقام هفتم در سطح کشور توسط دفتر سلول‌های بنیادی بوشهر اظهار کرد: از لحاظ کمی دفتر بوشهر از هفده نمونه در ماه در سال ۱۳۹۷، به تعداد ۴۸ نمونه در ماه در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است و در سال جدید نیز با کمکی که توسط ماماهای عزیز و همراهانمان در گرفتن نمونه های اورژانسی و ذخیره سازی بندناف انجام شد توانستیم به رتبه خوبی در زمینه جمع آوری نمونه‌های با کیفیت در کشور برسیم. 

سرپرست مرکز خون بند ناف رویان بوشهر عنوان کرد: ماماها بعد از عقد قرارداد و مراحل ثبت نام خانوارها با هماهنگی مرکز در هر ساعت از شبانه روز به بیمارستان اعزام شده و در اتاق عمل بعد از انجام زایمان با وسایلی که در اختیار ایشان قرار داده شده خون بندناف را در کیسه استاندارد مربوطه نمونه گیری کرده و به دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف انتقال می‌دهند. پس از سیر مراحل فنی به صورت هوایی به بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور جهت انجام آزمایشات لازم و ذخیره‌سازی سلول‌ها ارسال می‌شود.

چمکوری در پایان افزود: این عزیزان با این کار خدادوستانه در جمع آوری خون بندناف و مشاوره در زمینه فرهنگ سازی ذخیره خون بندناف نیز یاریگر مرکز هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز