خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،تاکید کرد:

برای تزریق 60 درصد جمعیت زنجان باید ظرفیت تزریق روزانه بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن ایجاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۱۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه برای قطع زنجیره کرونا باید 60 درصد جمعیت استان واکسینه شوند، افزود: برای تزریق 60 درصد جمعیت استان زنجان با بیش از 600 هزار نفر تزریق روزی یک هزار دوز، 2 سال زمان لازم است، ما باید ظرفیت تزریق روزانه بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن را ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، امروز در جلسه کمیته استانی هماهنگی واکسیناسیون کروناویروس، گفت: ترتیب اولویت تزریق واکسن از سوی ستاد ملی کرونا بر اساس سند ملی واکسیناسیون اعلام می شود.

به گفته قزلباش، سهمیه‌ای که از مرکز به استان‌ها ابلاغ می‌شود، گروه مورد نظر برای واکسیناسیون نیز مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، خبر از اختصاص  22 هزار و 344 دوز واکسن سهمیه به استان زنجان، تا به امروز داد و گفت: 21 هزار و 693 دوز از این واکسن‌ها تزریق شده و واکسن‌های باقیمانده اکثراً برای بیماران خاص و جانبازان بالای 50 درصد و شیمایی است.

قزلباش، با اشاره به تزریق مرحله دوم واکسن کرونا از سه‌شنبه هفته گذشته ادامه داد: تا سه‌شنبه هفته جاری (14 اردیبهشت) 7155 نفر از افراد بالای 80 سال، 5537 نفر از پرسنل بیمارستانی، 5757 نفر از گروه‌های خاص واکسینه شده‌اند و روزی یک هزار دوز واکسن، تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه برنامه‌ریزی ستاد کشوری برای واکسیناسیون سالمندان بالای 80 سال به مدت یک هفته بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 18 هزار سالمند بالای 80 سال در استان داریم با روزانه یک هزار تزریق، 18 روز طول می‌کشد لذا باید کاری کنیم که ظرفیت و سرعت تزریق اکسن را افزایش دهیم.

به گفته قزلباش، با توجه به اینکه جامعه هدف حتی پرسنل بیمارستانی نیز در روزهای اول، مقاومت می‌کنند تا کیفیت و عوارض واکسن‌ها مشخص شود لذا نیازمند آموزش و اعتمادسازی هستیم چرا که بی‌اعتمادسازی به شکل‌های مختلف در جامعه به‌ویژه در فضای مجازی نسبت به واکسن خاص یا عوارض آن وجود دارد.

وی، تاکید کرد: بر اساس برنامه تدوین‌شده علاوه بر مرکز کارآزمایی بالینی 3 مرکز دیگر را در زنجان راه‌اندازی کرده‌ایم و یک مرکز در ابهر، یک مرکز در خرمده و یک مرکز نیز در خدانبده پیش‌بینی شده است.

قزلباش، افزود: پایگاه‌های منتخب در تمام شهرستان‌ها تزریق واکسن کرونا را انجام می‌دهند اما آمادگی برای پذیرش تزریق زیاد در یک مقطع را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه برای قطع زنجیره کرونا باید 60 درصد جمعیت استان واکسینه شوند و حتی افرادی که مبتلا شده‌اند نیز باید یک مرحله تقویتی را تزریق کنند، گفت: با توجه به اینکه 60 درصد جمعیت استان زنجان بیش از 600 هزار نفر می‌شود با فرض تزریق روزی یک هزار دوز، 2 سال طول می‌کشد لذا برای اینکه در مقطع کوتاهی، تزریق وسیع را داشته باشیم باید ظرفیت تزریق روزانه بین 25 تا 30 هزار دوز واکسن را ایجاد کنیم.

این مسئول بهداشتی درمانی در استان زنجان، افزود: برای این منظور، راه‌اندازی  26 مرکز تجمعی واکسیناسیون در کل استان پیش‌بینی شده که برای تزریق روزانه 20 تا 30 هزار دوز واکسن نیاز به 15 پرسنل در هر مرکز داریم.

قزلباش با بیان اینکه باید آمادگی کامل برای تزریق گسترده واکسن را داشته باشیم تا به محض وصول محموله‌ها اقدام کنیم، گفت: با توجه به ارائه روزانه 43 هزار خدمت در مراکز بهداشتی از تمام ظرفیت حوزه بهداشت استفاده می‌کنیم اما نیاز به کمک سایر دستگاه‌ها نیز داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، در پایان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا کار تشریفاتی نبوده بلکه جدی است، تصریح کرد: تزریق گسترده واکسن را در آینده نزدیک از ما خواهند خواست لذا باید مراکز و تجهیزات و همچنین نیروی مورد نیاز در مراکز تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز