خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۸۰ درصد استان در وضعیت خشکسالی شدید قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۱۶۹

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیشترین میزان بارش در استان اصفهان 43 میلیمتر در ایستگاه بازیاب شهرستان خوروبیابانک بود و خساراتی به جاده های ارتباطی،معابر ومنازل مسکونی روستایی وارد شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش اظهار داشت: بارش ها تا عصر روز سه شنبه در منطقه خور و شرق استان ادامه داشت و بطور موقت محور خور به جندق و نیز جندق به خور بعلت بارش ها مسدود اعلام شد.

وی با اشاره به فعالیت تیم های امدادی برای بازگشایی راه های مسدود ازود: بارشها باعث سیلابی شدن مسی لها و رودخانه های فصلی در بخش های جرقویه، زواره، بخش مرکزی نطنز و نیز مناطق فرخی، چاهملک وبیاضه، هفتومان وشهرخور وبیابانک و خسارات به قنوات و کشاورزی این مناطق وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: بعلت بارش های رگباری طی دو روز گذشته در شهرستان های نطنز، نایین، اردستان و خورو بیابانک که بیشترین میزان آن 43 میلیمتر در ایستگاه بازیاب شهرستان خوروبیابانک بود، خساراتی به جاده های ارتباطی، معابر و منازل مسکونی روستایی وارد و امدادرسانی به 45 دستگاه خودرو و تخلیه آب از 27 منزل مسکونی و واحد تجاری توسط 32 تیم امدادی انجام شد.

وی یادآور شد: با اعلام پیش بینی هواشناسی در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه روز تا عصر روز سه شنبه در استان، همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی و اعضای ستاد بحران استان برای مقابله با سیل احتمالی در حالت آماده‌باش بودند.

شیشه فروش افزود:  بارش‌های روز دوشنبه اولین سامانه بارشی امسال بود و پاییز و زمستان سال گذشته و فروردین امسال بدلیل شکل گیری الگوهای نامناسب جوی و افزایش ارتفاع در لایه های میانی و رطوبت ناکافی سامانه ها، استان اصفهان با کاهش چشمگیر فعالیت سامانه‌های جوی مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد استان در وضعیت خشکسالی شدید قرار دارد، یادآور شد: شرایط کم بارشی و افزایش میانگین دما نسبت به مقدار نرمال، افزایش تبخیر سطحی، کاهش پوشش برف نسبت به مقدار بلندمدت و کاهش رطوبت خاک سبب تشدید شرایط خشکسالی در سال زراعی ۹۹ شده که تاثیر آن در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

وی افزود: البته جاده نیک آباد به حسن آباد جرقویه علیا بدلیل حجم بسیار بالای آب در سه رودخانه فصلی و ورود به جاده، به مدت یک ساعت بسته شده بود که اکنون بازگشایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز