خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تاکید کرد:

زنگ خطر کم آبی در زنجان به صدا در آمده است/کاهش 60 درصدی میزان ورودی آب سدهای استان /مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار بالا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۱۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به کاهش ورودی آب سدهای استان، گفت: میزان ورودی آب سدهای استان زنجان حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است و این می تواند زنگ خطر کم آبی در زنجان باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، اسماعیل افشاری، با اشاره به وضعیت میزان ورودی آب به سدهای استان زنجان تاکید کرد: آب سدهای استان  به طور متوسط حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، با بیان اینکه در حال حاضر میزان آب ذخیره شده در پشت سد تهم ۷.۶۹ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است تصریح کرد: سال گذشته میزان ذخیره آب سد تهم ۱۹.۳ میلیون مترمکعب بود.

افشاری با تاکید براینکه میزان ورودی آب سد گلابر از ۱۸ میلیون متر مکعب به ۷ میلیون متر مکعب کاهش یافته است ابراز کرد: میزان ورودی سد گلابر نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۶۸ درصد از مخازن سدگلابر پر است افزود: حجم آب سد گلابر نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان،  همچنین به میزان ورودی سد کینه ورس اشاره کرده و گفت: ورودی این سد نیز از 31 میلیون متر مکعب به 15 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و میزان ورودی این سد نیز ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

افشاری،  با بیان اینکه ورودی سد تالوار نیز ۶۰ درصد کاهش یافته است عنوان کرد: ورودی این سد از 106 میلیون متر مکعب در مدت مشابه امسال به 42 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان، در پایان، افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار بالاست و باید در مصرف آب در بخش کشاورزی و همچنین بخش شرب صرفه جویی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز