خبرگزاری کار ایران

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد:

لایروبی 480 کیلومتر از انهار گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۶۷

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از لایروبی حدود 480 کیلومتر انهار و زهکش های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد جواد خانی پور با اعلام این خبر گفت: هرساله به منظور افزایش راندمان شبکه های آبیاری و انهار به دلیل رشد گیاهان و شیب کم موجود در جلگه، انهار و زهکش ها لایروبی می شوند که تاکنون حدود 480 کیلومتر از انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در استان لایروبی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون؛ بیش از 95 درصد انهار و زهکش های نیازمند به لایروبی در  استان لایروبی شده اند، تصریح کرد: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

خانی پور با اشاره به وجود 370 سردهنه خاکی در سطح استان گیلان افزود: تاکنون 356 مورد از این سردهنه ها بازسازی و آبگذاری شده اند و مابقی نیز در اسرع وقت ابگذاری خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با تاکید بر استفاده از تمامی منابع آبی موجود در جهت تامین آب کشاورزی ادامه داد: حدود 60 درصد از ایستگاههای پمپاژ و چاههای عمیق تاکنون سرویس و راه اندازی شده و مابقی نیز در صورت نیاز وارد مدار بهره برداری خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: کشاورزان عزیز گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، از اولین مرحله آبگذاری که هم اکنون در کانال های آبیاری جاری است، در جهت نشاکاری برنج استفاده نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز