خبرگزاری کار ایران

مدیر کل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

اهدا پلاسما بیش از 500 بهبود یافته کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۰۵۰

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از اهدای پلاسما توسط 554 نفر از بهبود یافتگان کرونا در استان به منظور کمک به درمان مبتلایان به کووید-19 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم مدرسی با اعلام این خبر گفت: پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا حاوی ایمونوگلوبین ضد ویروس است که می تواند در بهبود حال بیماران بد حال کرونایی موثر واقع شود که به وسیله سه دستگاه مستقر در پایگاه های انتقال خون قزوین و تاکستان از متقاضیان دریافت می شود.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین افزود: بیماران بهبود یافته متقاضی اهدای پلاسما حداقل دارای ۱۸ سال سن و حداکثر ۶۰ سال سن و بالای ۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشند امکان اهدای پلاسما را دارند.

وی ادامه داد: افراد بهبود یافته برای اهدای پلاسما نباید دارای بیماری های زمینه‌ای باشند و باید ۲۸ روز از مدت بهبود آنها گذشته باشد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از بیماران بهبود یافته درخواست کرد به شکرانه بازگشت سلامت و کمک به نجات جان همنوعان، برای اهدای پلاسمای خون خود اقدام کنند.

مدرسی اظهار کرد: تمامی شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و الزامات پزشکی مربوط به سلامت متقاضیان در فرایند اهدای خون و پلاسما در مراکز انتقال خون به طور کامل رعایت می شود و اهداکنندگان از این حیث نباید هیچ دغدغه و نگرانی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز