خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین :

23 هزار دانش‌آموز قزوینی از چاقی رنج می‌برند/ به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس هستیم+ فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۹۸۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ما نقاط ضعف سیستم آموزشی را به خوبی می‌شناسیم و با اجرایی کردن این سند در پی حل مشکلات در سیستم آموزشی هستیم.

حسنعلی اصغری با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سیستم آموزشی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند یک برنامه راهبردی و یک سند جامع است که بتواند همه برنامه‌ها را به دقت تبیین و پیش بینی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: برنامه‌ای که صرفا بر مبنای آرمان‌ها نوشته شده باشد و قابلیت اجرایی نداشته هیچ کاربردی ندارد و دارای اشکالات مبنایی است؛ اما ما به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین در مدارس هستیم که واقعیت‌های جامعه را با توجه به آرمان‌ها مدنظر قرار داده است.

اصغری بیان کرد: ما نقاط ضعف سیستم آموزشی را به خوبی می‌شناسیم و با اجرایی کردن این سند در پی حل مشکلات در سیستم آموزشی هستیم.

وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین ۱۰ سال پیش تنظیم شده بود که متاسفانه در سال‌های گذشته فقط به بخش‌هایی از آن پرداخته شده و اجرایی شدن یک برنامه نیازمند همکاری در همه بخش‌ها و مولفه‌ها با یکدیگر است.

این مسئول افزود: کارشناسانی که این سند را نوشته‌اند به این موصوع توجه کرده‌اند که ما در حال حاضر در بحث آموزش یک سری روش‌های سنتی را دنبال می‌کنیم که تاکید بر مسائل تک بعدی علمی و فناوری با توجه صرف به حفظیات است که در آینده هیچ کاربردی ندارند.

وی ابراز کرد: متاسفانه مطالبات والدین از ما درخواست تک بعدی در ساحت علم و فناوری است و دغدغه خانواده‌ها تنها این است که در سال‌های نهایی تحصیلی دانش آموزان نمره قبولی کسب کرده و در کنکور عملکرد رضایت بخشی داشته باشند.

وی ساحت‌ها و جنبه‌های موجود در سند تحول بنیادی را این چنین بیان کرد: ساحت علم و فناوری، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی، زیبا شناختی و هنری، عبادی و اعتقادی، زیستی و تربیت بدنی است.

23 هزار دانش‌آموز قزوینی از چاقی رنج می‌برند

اصغری عنوان کرد: تربیت دانش آموزان باید به گونه‌ای باشد که بعد از فارغ التحصیلی دانش آموز از سیستم دولتی انتظار ایجاد شغل و مشاغل پشت میزی را نداشته باشد و دانش آموز بتواند برای خود ایجاد اشتغال کند.

این مسئول ادامه داد: اکنون در سطح استان ۲۳ هزار دانش آموز از چاقی رنج می‌برند که این خود بیانگر الزام به ساحت زیستی و تربیت بدنی است که در آن به کنترل چاقی و زندگی سلامت تاکید شده است.

وی درباره وضعیت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در استان ابراز کرد: طی جلسات هفتگی که با متخصصین برتر کشور و سرگروه‌های آموزشی دروس مختلف برگزار می‌شود در مرحله گفتمان سازی سند در سطح استان هستیم.

اصغری بیان کرد: مسئولین اجرایی مدارس اگر به اجرایی شدن سند بنیادین اهتمام ورزند و اهمیت و تبعات مثبت اجرایی شدن این سند را تبیین کنند شاهد تبعات مثبت و فروانی در بخش آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این سند از تجربیات کشورهای پیشرفته استفاده شده است بیان کرد: ما در گذشته نظام ۶-۳-۳ و ۵-۳-۴ را از کشورهای دیگر اقتباس کرده بودیم؛ اما اکنون مدیریت اقتضایی است، به این معنا که هر استان، منطقه و حتی مدرسه اقتضائات خودش را دارد و ممکن است نیازهای یک مدرسه با مدرسه دیگر متفاوت باشد.

 وی ضمن تاکید بر نطام آموزشی غیرمتمرکز افزود: ما در مدیریت مدرسه محور از مدیران مدارس درخواست کردیم با مشارکت شورای مدارس در چارچوب و پارادیم‌های کلی نظام آموزشی تصمیات اجرایی بگیرند ما نیز از تصمیات آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

اصغری در پایان گفت: امیدواریم با کمک این سند بنیادین و راهبردهای اساسی آن شاهد تغییرات مثبت نظام آموزشی در استان باشیم.

حجم ویدیو: ۱۱۳.۰۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۱:۳۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز