خبرگزاری کار ایران

پاک‌فطرت تاکید کرد:

لزوم حفظ و نگهداری باغات قصرالدشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۹۵۹

نماینده شیراز و زرقان باتاکید بر حفظ و نگهداری باغات قصرالدشت وایجاد تصفیه خانه های مدرن درشیرازگفت:شهرداری شیراز زمین در اختیار احداث تصفیه خانه در مجاور شهرک آرین قرار دهد و از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز بهره برداری کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از دفتر نماینده مردم شیرازوزرقان درمجلس، علیرضا پاک فطرت درجلسه بررسی تاثیرات زیست محیطی فاضلاب ورودی به رودخانه چنارراهدار (سلطان آباد) براستفاده از کارشناسان و متخصصین برای انجام مطالعات کاربردی و بهره مندی از تجارب و تکنولوژی های روز دنیادراین زمینه تاکیدکرد.

نماینده مردم شیرازو زرقان براستفاده از کارشناسان و متخصصین برای انجام مطالعات کاربردی و بهره مندی از تجارب و تکنولوژی های روز در ساماندهی و بهسازی رودخانه چنارراهدار تاکید کرد.

پاکفطرت گفت: مدیریت فاضلاب ها توسط شهرداری شیراز با برنامه ریزی و مدیریت صحیح در نقاط پر جمعیت شهری و استفاده از آب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز برای حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری بسیارمهم است وبایدمورد توجه جدی مسئولان امور قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در خصوص کارخانه های نشاسته سازی در مجاورت رودخانه چنارراهدار، ضمن تاکید بر احداث تصفیه خانه توسط آن کارخانه ها، ترتیبی اتخاذ گردد زمین توسط شهر داری و با انجام مطالعات و جانمایی صحیح خریداری و از نقطه مذکور انتقال یابد.

این نماینده مجلس یاداورشد:شهرک صنعتی شیراز مطابق با زمانبندی معین شده باید حداکثر ظرف مدت ٦ ماه نسبت به ارتقای فاضلاب از ٤٠٠٠ لیتر مکعب به ٥٥٠٠ لیتر اقدام نماید و نسبت به تخصیص بودجه و توسعه فاضلاب آن شهرک در اسرع وقت به ٧٠٠٠ لیتر مکعب اقدام نماید.

پاک فطرت بیان داشت: تشکیل کارگروه مشترک فی مابین اداره آب و فاضلاب، شهرداری شیرازو محیط زیست در راستای کدگذاری تانکرهای تخلیه فاضلاب در سطح شهر و مدیریت صحیح این مساله ضروری است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تخصیص بودجه و همکاری حداکثری دستگاه های اجرایی به ویژه اداره آب و فاضلاب استان جهت تجهیزوراه اندازی تصفیه خانه نیمه تمام پایگاه هوایی شهید دوران و حفظ و توسعه فضای سبز آن منطقه امری ضروری است که باید تحقق یابد.

عضو مجمع نمایندگان فارس با تاکید بر تسریع موارد مذکور وارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته توسط هر یک از دستگاههای اجرایی ذی ربط هدف اصلی این جلسه را ساماندهی، کاهش آلودگی ها و آلاینده های صنعتی و زیست محیطی رودخانه چنار راهدار تا دریاچه مهارلو دانسته وخواستاررفع آلودگیهای ناشی از فاضلاب های شهری-صنعتی در راستای کاهش آلودگی های محیطی، بوی نامطبوع فاضلابها و افزایش رضایتمندی و سلامت روحی روانی و جسمانی ساکنان از ابتدای رودخانه مذکور تا دریاچه مهارلوشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز