خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری:

واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در استان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۷۶۷

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری از آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ ساله در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجید شیرانی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در چهارمحال و بختیاری در فاز دوم در حال انجام است و از اواخر هفته واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز آغاز می‌شود، همچنین در فاز دوم افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای واکسینه خواهند شد.

وی در خصوص ثبت عوارض برخی از واکسن‌ها، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته عوارض واکسن در افراد یک در ۲۰۰ هزار نفر است که باتوجه به آمار فوتی کرونایی ۲.۵ در ۱۰۰ ابتلا می‌توان گفت سود واکسن خیلی بیش‌تر از عوارض آن است.

شیرانی با اشاره به اینکه خطر کرونا همچنان افراد جامعه را تهدید می‌کند، گفت: در صورت تولید انبوه واکسن با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بسیج در طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون گسترده آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به کاهش روند بستری افراد مشکوک و مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: سیر مراجعات سرپایی به مراکز درمانی هم کاهشی شده است، اما با این وجود در روند بروز بیماری جزو استان‌های بالا هستیم و میزان رعایت شیوه نامه‌ها در استان نسبت به کشور کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز