خبرگزاری کار ایران

بنی زمانی مطرح کرد:

برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروهای فعلی شهرداری هزینه بیهوده ایجاد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۶۸

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از چارچوب امتیازبندی روند تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، گفت: برگزاری آزمون با این سازوکار، نه‌تنها مشکل شهرداری را حل نمی‌کند، بلکه موجب ایجاد هزینه بیهوده خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، «سینا بنی‌زمانی» در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورا با اشاره به بخشنامه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در خصوص نحوه امتیازدهی تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، تصریح کرد: با توجه به گمانه‌زنی‌ها در خصوص ظرفیت شهرداری شیراز به‌منظور تبدیل وضعیت حدود ۴۰۰ نفر، به‌نظر می‌رسد با در نظر گرفتن به چارچوب تعیین شده و ناممکن بودن جبران امتیاز تبدیل وضعیت از طریق ۲۰ نمره آزمون، رقابت تنها میان همان دسته از مشمولان نیز صورت می‌گیرد و با توجه به اختلاف امتیازی زیاد این دسته با سایر مشمولان، برگزاری آزمون برای مشمولان جز ایجاد هزینه، دستاورد دیگری ندارد. 

وی افزود: در شهرداری شیراز بالغ بر ۴ هزار نیروی بخش خصوصی مشغول به‌کارند که از میان آن‌ها، افراد دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم و سابقه کار بیش از ۱۰ سال، بیش از ۶۰۰ نفر هستند.

بنی‌زمانی با بیان اینکه بالاترین امتیاز بر اساس تجربه و مدرک در فهرست منتشرشده از سوی شهرداری ۷۵ است، اظهار کرد: امتیاز نفر چهارصدم برابر با عدد ۶۳ است؛ از همین رو شرکت‌کردن کارکنانی با امتیاز کم‌تر از ۴۳، یعنی از نفر ۹۷۹ لیست به بعد بی‌معنا می‌نماید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا صدور مجوز تبدیل وضعیت از سوی سازمان اداری و استخدامی و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور را در راستای تکمیل پست‌های مدیریتی با نیروهای توانمند بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: با این حال، روند برگزاری آزمون پیش رو، شهرداری را به چنین مقصودی نخواهد رساند؛ چراکه برای تحقق این امر، نیازمند تعریف شاخص‌‌های متناسب‌تری برای سنجش تناسب شغل و شاغل هستیم.

بنی‌زمانی به این نکته نیز اشاره کرد که در آزمون‌های استخدامی، زمان استاندارد برای اعلام بخشنامه‌ها و آمادگی مشمولان برای آزمون، حداقل دو الی سه ماه قبل از امتحان است؛ درحالیکه این موضوع در بخشنامه پیش رو تنها هشت روز قبل از آزمون اعلام شده است.

او ابراز داشت: همچنین در بخشنامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، شاخص ۲۰ امتیازی مصاحبه تخصصی از طریق سوالات تخصصی رشته تحصیلی متناسب با شرایط احراز شغل ۱۰ امتیاز و پرسش‌های تخصصی درخصوص وظایف و ماموریت‌های محوله در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته نیز ۱۰ امتیاز اعلام شده است؛ ولی در بخشنامه ارائه شده از سوی استانداری، ۲۰ امتیاز شاخص یادشده از طریق وظایف و ماموریت‌های محوله در شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته محاسبه می‌شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا این موضوع را سبب دور شدن آزمون یادشده از سنجش تناسب شغل و شاغل برشمرد. 

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود به‌منظور جلوگیری از ایجاد هزینه مازاد، توان و هزینه‌های پرسنلی و ابزاری شهرداری و استانداری و مدیریت بهتر آزمون مجازی، نمرات دو شاخص ارزیابی سابقه کاری و مدرک تحصیلی محاسبه شود.

بنی‌زمانی افزود: همچنین ضروری است ضمن اطلاع‌رسانی نمرات به همه مشمولان، آن دسته از نیروهای بخش خصوصی که با فرض کسب ۲۰ نمره آزمون نیز در زمره تبدیل‌شوندگان قرار نمی‌گیرند، تعیین شوند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تأکید کرد: می‌توان با اخذ مجوز برای تکمیل پست‌های مدیریتی به‌وسیله نیروهای شرکتی، افرادی توانمند را جذب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز