خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خبر داد:

180 میلیون تومان اعتبار برای طرح پیشگیری از اعتیاد در محلات قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۵۵۰

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین گفت: در سال جاری مبلغ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار برای طرح امام محلات در راستای پیشگیری از اعتیاد در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام با اشاره به طرح‌های پیشگیری از اعتیاد گفت: پیشگیری از اعتیاد از وظایف خطیری است که سازمان‌های مردم نهاد بر عهده دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین ادامه داد: استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی ترک اعتیاد مانند انجمن معتادان گمنام می‌تواند ما را در هدایت گرفتاران مواد افیونی کمک کند و خوشبختانه فعالیت این مجموعه در قزوین قابل توجه بوده و باید برای تامین مکان به این انجمن کمک‌ کنیم.

وی ابراز کرد: در انجمن‌های مردمی و کمپ‌های ترک اعتیاد تلاش زیادی برای بهبود افراد انجام‌ می‌گیرد و لازم است بهبودیافتگان از حمایت همه‌جانبه جامعه برخوردار شوند؛ چرا که آلوده شدن مجدد این افراد می‌تواند آسیب‌های زیادی را برای جامعه به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: لازم است تمام همه دستگاه‌‎ها و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری از اعتیاد تلاش کنند و باید توجه داشت که پرداختن به آن به دستگاه یا نهاد خاصی اختصاص ندارد.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی بهبود یافتگان اظهار کرد: در صورت ایجاد یک مکان مشخص می‌توان زمینه اشتغال مجموعه‌ای از بهبود یافتگان را فراهم کرد.

بیدخام عنوان کرد: طرح امام محلات در ۱۸ محله در سطح قزوین درحال انجام است و تاثیر زیادی در کاهش اعتیاد داشته، در سال جاری نیز میزان ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح اختصاص داده شده است.

بیدخام در پایان گفت: توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهبودیافتگان باید در اولویت قرارگیرد و اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز