خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی مشهد خبر داد:

روند ابتلای به کرونا در خراسان رضوی همچنان صعودی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۹۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند ابتلای به کرونا در خراسان رضوی همچنان صعودی است، اما این افزایش نسبت به فروردین ماه با سرعت کمتری پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی قلیان با بیان اینکه در موج چهارم در خراسان رضوی هنوز به اوج نرسیده‌ایم و دوره اوج را پشت سرنگذاشته ایم گفت: هم اکنون هزار و ۴۱۱ نفر در شهر‌های مختلف خراسان رضوی بستری هستند و از این تعداد ۳۳۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

وی افزود: در شهر‌های خراسان رضوی هم روند ابتلا در گناباد، نیشابور و تربت جام کاهشی و در تربت حیدریه، سبزوار و مشهد افزایشی بوده است و با توجه به این که بیشترین تعداد شهر‌های خراسان رضوی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است این روند افزایشی ادامه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هم ادامه داد: تا کنون حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد این گروه واکسن را دریافت کرده اند.

قلیان بیان کرد: همچنین بیش از ۸۰ درصد کادر بهداشت و درمان نیز واکسینه شده‌اند و تا زمانی که ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشوند رعایت پروتکل‌ها همچنان باید انجام شود و تزریق واکسن جنبه محافظتی از شدت بیماری دارد. تب و لرز و حالت تهوع نیز از علایم شایع واکسن است، اما حالت سخت و پیش رونده در افراد واکسن زده تا این لحظه گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز