خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان خبرداد:

نخستین مستند حوزه هنری زنجان در سال جدید تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۷۲

رئیس حوزه هنری زنجان، گفت: مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» با رویکرد روایتی از امیر سرتیپ خلبان واعظی به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان در ابتدای سال ۱۴۰۰ تولید شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، امیر نعمتی گفت: مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار»، نخستین کار مستند حوزه هنری استان زنجان در سال ۱۴۰۰ است که به روایت فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی امیر سرتیپ خلبان واعظی پرداخته است.

نعمتی، افزود: مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» در مدت زمان ۴۰ دقیقه به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان زنجان تولید شده و محل فیلمبرداری این مستند استان‌های کرمانشاه و زنجان (شهرستان صائین قلعه) بوده است.

وی تصریح کرد: امیر سرتیپ خلبان واعظی، جانباز ۷۰ درصد و از همرزمانان شهدای خلبان علی‌اکبر شیرودی و احمد کشوری است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی با کمک خیرین توانسته‌اند در خصوص کارآفرینی معلولان گام‌های مثمرثمری را بردارند.

نعمتی افزود: خلبان واعظی، در شرایط و رکود اقتصادی پیش آمده در کشور و با توجه به شیوع ویروس کرونا توانسته است با فراهم کردن وسایل کار و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک در راستای کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه موجب اشتغال‌زایی برای معلولان شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا از جمله دغدغه‌های اخیر جهان بوده و اهمیت آن تا حدی است که می‌طلبد، هنرمندان، دست‌اندرکاران و متولیان شهر و کشور در امر اطلاع‌رسانی و مهار آن در حیطه تخصصی خود فعالیت کنند تا با روایت فعالیت‌های افراد شناخته شده و فرهنگ‌سازی در زمینه‌های جهادی به اهمیت و تأثیرگذاری ویژه این قبیل موضوعات بپردازند.

شایان ذکر است، که حوزه هنری استان زنجان به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری در سال ۱۴۰۰ نیز طبق سنوات گذشته در راستای تولید آثاری با مضامین فعالیت‌های جهادی و ارزشی خیرخواهانه به تولید آثار مستند کوتاه اقدام کرده است. مستند کوتاه «مجرمین»، «دلتنگی»، «در خانه مانده‌ها» و «مرگ، کرونا، تولد» چهار مستند تصویری تولید شده در حوزه هنری استان زنجان با موضوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز