خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان:

90 درصد کارگران قدیمی در کارخانه کاشی مشغول فعالیت هستند/ وجود 18 هزار کارگر بیمه شده در قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۳۷

حسین ولایتی از فعالیت 90 درصد کارگران قدیمی کارخانه کاشی طوس و نیز 10 درصد کارگران قدیمی کارخانه آساک دوچرخ قوچان بعد از راه اندازی مجدد، در هر دو کارخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان به مناسبت هفته گرامیداشت کار و کارگر و طی بازدیدی از چند کارخانه در سطح قوچان از بیمه بودن 18 هزار کارگر در شهرستان خبر داد و عنوان کرد : در شهرستان قوچان18 هزار کارگر بیمه شده اصلی در 3 هزار و 300 واحد، اعم از صنفی و غیر صنفی، تولیدی و غیر تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی مشغول به فعالیت هستند. 

وی در رابطه با شرایط حوزه کارگر و کارفرمایی در دوران کرونا در قوچان  اظهار داشت: این حوزه به صورت کلی در تمام کشور از ابتدای سال 99 آسیب دید و باتوجه به دستور العمل های ابلاغی در فرودین و اردیبهشت ماه 99کلیه واحد های کارگری که آسیب دیدند و تمام کارگر هایی که در این حوزه از کار بیکار شدند از تاریخ 10 اسفندماه سال 98تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 مشمول بیمه بیکاری قرار گرفتند.

ولایتی در این باره ادامه داد: در شهرستان قوچان نیز به پیروی از این ابلاغیه حدود 600 کارگر مقرری بگیر بیمه بیکاری، در مدت مذکور مشمول دستورالعمل قرار گرفتند که تمام آنها از بیمه بیکاری استفاده کردند و بعد از آن نیز با رایزنی های انجام شده تمام افرادی که از کار بیکار شدند، در حال حاضر مشغول به کار هستند و امسال خوشبختانه مقرری بگیران بیمه بیکاری قوچان نیز حتی از سال گذشته هم کمتر هستند.  

وی به وضعیت کارخانه اساک دوچرخ قوچان اشاره کرد و گفت: در سال های پایانی فعالیت کارخانه اساک دوچرخ، تنها حدود 40 نفر از کارگران قدیمی مانده بودند که با توجه به شکایتی که در اداره کار مطرح شده بود، کلیه مزایای پایان کار و حین کار این افراد پرداخت شد که مجموعا مبلغی قریب به 30 میلیارد ریال را در بر می‌گرفت.  

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قوچان افزود:90درصد این کارگران بعلت رسیدن به سن بازنشستگی و نیزاز محل کارهای سخت و زیان آور ، به کسوت بازنشستگی نائل و از 10 درصد باقی مانده نیز مجددا دعوت به کار شد که  مجموعا از تعداد 100 نفری که در کارخانه ی آساک دوچرخ مشغول کار هستند، ده درصد را کارگران قدیمی، تشکیل داده است مه شرایط کار را دارند.  .

وی همچنین با بیان این نکته که در حال حاضر حدود 90 درصد کارگران فعلی کارخانه کاشی  را کارگران قدیمی تشکیل داده است وده درصد دیگر نیز بخاطر تنش های بوجود آمده تمایلی به بازگشت نداشتند،تصریح کرد: کارخانه کاشی حقوق معوقه دوماهه و  کارخانه آساک دوچرخ از ابتدای اسفند ماه سال گذشته حقوق معوقه دارد که پیگیر پرداخت آن باتوجه به سفارشات و تولیداتی که دارند، هستیم.  

ولایتی در رابطه با بدهی های این دو کارخانه اضافه کرد: دو کارخانه آساک دوچرخ و کاشی 100 درصد بدیهی های قبلی خود را که رای صادر شده بود برایشان، پرداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز