خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد:

۱۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در استان حذف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۴۳۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل از حذف ۱۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای با اعتبار ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در بازدید از مراحل اجرای پروژه پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد، در خصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه ها عنوان کرد: در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ۵ هزارو ۶۰۰ عدد پل و ابنیه فنی وجود دارد که راهداران در کنار سایر اقدامات نسبت به نگهداری و تعمیرات این مهم اقدام می کنند که در این راستا عملیات تعمیر،  احداث، آب بندی و تطویل آب چکان های ۱۷ پل از جمله پل های کنگرلو، سامیان، کمرو عنبرلو با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده ای، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز را از جمله برنامه های مهم این اداره کل دانست و گفت: ۱۵ نقطه حادثه خیز در محورهای آراللو تا کرگان،  پمپ بنزین مائده تا نیروگاه،  مابین تونل ۴ و ۵،  فرودگاه، پل پریخان،  پیچ قبل از روستای بابک، تقاطع گیلارلو، روستای اولتان، پیچ قبل از سه راهی ثمرین، دوربرگردان کشتارگاه، پل عزیزکندی، سه راهی اسمعلی کندی-سه راهی شعبانلو، تقاطع و دوربرگردان انبار نفت، سه راهی سیاب و سه راهی مشیران حذف شد.

۱۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای در استان حذف شد

وی با بیان اینکه برای حذف و اصلاح نقاط پرحادثه استان اردبیل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده افزود: عملیات حذف ۵  نقطه حادثه خیز دیگر نیز در مسیرهای اختصاصی سرازیری شرفه، روستای قصابه،  پیچ بالاتر از رانش، سه راهی تازه کند با تلاش راهداران در حال انجام است.

وثوقی خاطرنشان کرد: حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان در مسیر روستاهای اسدکندی، اودلو، الهیارلو، احمدآباد، مسیر سرازیری ایلخچی، سه راهی جغناب، پل آقچای، پیچ عسل فروشان، اولین پیچ بعد از تونل، سه راهی میجمیر، پیچ بنیادآباد، پیچ های کیلومتر ۱۱۷ قبل از سه راهی گوسجین، پیچ های پالازهاماری امسال انجام خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال راهدارخانه مرکزی استان اردبیل با زیربنای ۸۰۰ مترمربع ، راهدارخانه مرکزی شهرستان مشکین شهر، راهدارخانه های آلوارس و سه راهی سرعین و پل عنبرلو در شهرستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از انجام مناقصه سیستم روشنایی در مقاطع گردنه کجل در محور اردبیل سرچم و خروجی اردبیل به سمت مغان به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۷۰ کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و با قدردانی از حمایت های دستگاه قضایی از شناسایی، توقف و قلع و قمع 568 مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و ساز غیرمجاز در استان خبر داد.

وثوقی با بیان اینکه پل عنبرلو در سه راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه راهی ضمن اتصال شهر پارس آباد ، روستاهای محمودآباد طالقانی، تکله کندی و عباس آباد را نیز به مغانسر متصل می کند گفت: بخاطر تصادفات زیاد در محل مذکور از سال ۹۸ ، تعریض زهکش به طول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه ۵ متر و همچنین اصلاح واریانت جدید به طول ۲۰۰ متر، به عمق ۳ متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است.

وی با اشاره به اجرای شمع ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول 70متر و به ارتفاع 5متر تصریح کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است که تا کنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن 12 هزار میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن جهت افتتاح در هفته دولت سال جاری مبلغ 10 هزار میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز