خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

تعهد هریک از دستگاه‌ها برای ایجاد شغل در سال‌جاری، مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۳۵۴

استاندار گیلان با یادآوری ثبت ایجاد ۲۰ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد طی سال گذشته، تأکید کرد: به‌منظور تحقق هدفگذاری انجام شده برای اشتغالزایی در سال جاری، باید تعهد هریک از دستگاه‌ها با جزئیات میزان تعهد مشخص باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان به آخرین نتایج طرح آمار نیروی کار که در زمستان سال 1399 توسط سازمان برنامه و بودجه انتشار یافت، اشاره و اظهار کرد: در این بازه زمانی ، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۲ درصد بوده در حالیکه این شاخص در سطح کشور ۴۳ درصد اعلام شد.

وی تعهد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال طی سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۶۶۳  شغل عنوان کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت خوب اشتغال استان، ۲۰ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد به ثبت رسید و این روند افزایشی طی سال جاری نیز قابل تحقق است.

استاندار گیلان تعهد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال طی سال‌جاری را ۲۱ هزار و ۲۹۵ شغل اعلام و تأکید کرد که برای دستیابی به این هدفگذاری، باید میزان تعهد هر مجموعه ای با جزئیات مشخص باشد.

 زارع همچنین بر لزوم توجه به اولویت سند بالادستی آمایش سرزمینی در توسعه‌ به ویژه در حوزه دولت الکترونیک تأکید و تجمیع اطلاعات و داده‌های مکانی را کمک کننده ارزیابی کرد.

همچنین سیدعلی آقازاده و احمد دنیامالی نمایندگان رشت و خمام و بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نظرات خود مطابق با دستور جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را بیان داشتند.

در این جلسه گزارش سامانه رصد (تعهد دستگاه‌ها در خصوص ایجاد اشتغال) توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه و پیشنهاد کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست درخصوص طرح جامع تفصیلی لیسار، تدقیق حریم شهر رودسر و انتزاع کفودمژده شاندرمن از توابع شهرستان ماسال بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز