خبرگزاری کار ایران

رضوانی خبر داد:

‌برنامه مجازی «آسمان بر خاک» برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۰۷۱۰۷۵

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری ویژه‌برنامه مجازی«آسمان بر خاک» به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر، خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، حامد رضوانی در این ارتباط اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) و لیالی قدر، ویژه‌برنامه مجازی «آسمان بر خاک» از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه (۱۸ تا ۲۰ رمضان) هر شب رأس ساعت ۲۱ با همکاری انجمن تعزیه بندرعباس و تلویزیون اینترنتی افتو برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این ویژه‌برنامه همراه با مرثیه‌خوانی، معرفی آیین‌های سنتی عزاداری هرمزگان، معرفی منبرهای عزاداری، تعزیه‌خوانی و ... خواهد بود، افزود: برنامه شب اول با مناجات خوانی «فرهاد زینعلی»، تعزیه‌خوانی «غلام اسلامی» و «محمدرضا ناصری»، چاوش‌خوانی «علی قریشی» و با حضور استاد «غلام محبوبی» برگزار و از خانواده‌های دو تن از پیرغلامان نامی شهر بندرعباس، مرحوم «ملا یحیا هرمزی» و مرحوم «احمدی سرخونی» تجلیل می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس ادامه داد: برنامه شب دوم با مناجات خوانی «عبدالعلی بلوچی»، تعزیه‌خوانی «محمد جعفری‌تختی» و «اصغر حسین‌پور»، چاوش‌خوانی «بنیامین تیما» و با حضور استاد «اسحق برخوردارزاده» برگزار شده و از خانواده مرحوم «ملا حسن حوری‌بالا» از پیرغلامان نامی بندرعباس، تجلیل به عمل می آید.
 
رضوانی اضافه کرد: برنامه شب سوم با مناجات خوانی «کیانوش دهقانی»، تعزیه‌خوانی «غلام پورعبداللهی» و «رضا شجاعی»، چاوش‌خوانی «حسن رستم زاده» و با حضور استاد «عبدالطیف ضیایی» برگزار شده و از خانواده‌های مرحوم «درویش لطفی» و مرحوم «علی زبردستی» از پیرغلامان نامی بندرعباس، تجلیل صورت می گیرد.
 
وی در پایان هدف از برگزاری این ویژه‌برنامه را آشنایی هرچه بیشتر مردم استان با فرهنگ مذهبی و آیین‌های سنتی هرمزگان به خصوص تعزیه‌خوانی و چاوش‌خوانی دانست و یادآور شد: علاقه‌مندان به تماشای این برنامه می‌توانند به سایت و صفحات تلویزیون اینترنتی افتو در فضای مجازی مراجعه کنند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز