خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خبر داد:

تاسیس دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۶۹

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در مسکو تاسیس شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در دیدار رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در مسکو با اشاره به توسعه مناسبات تجاری و بازرگانی ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا گفت: روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه با تقویت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان گسترش می‌یابد.

هادی تیزهوش تابان به ضرورت عرضه کالا‌های ایرانی در سرای تجاری ایرانیان اشاره کرد و افزود: مقرر شد طرف ایرانی، واحدی را در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان برای عرضه کالا‌های ایرانی به شکل خرده‌فروشی و عمده‌فروشی اختصاص دهد.

وی با اعلام اینکه از شرکت‌های بزرگ ایرانی با اولویت پتروشیمی برای فعالیت‌های اقتصادی و حضور در آستراخان دعوت می‌شود، گفت: در راستای سرعت‌بخشی به حمل کالا‌های فسادپذیر باید برای تقویت پرواز هواپیما‌های کارگو در مسیر تهران و مسکو حمایت‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و هیات همراه بعد از ۱۴ ماه به مسکو گفت: پاندومی کرونا ویروس باعث قطع ملاقات‌های ما شده بود و امیدوارم که این ملاقات‌ها تدوام یابد.

عابدینوف با یادآوری نوزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشور‌های حاشیه دریای خزر موسوم به ICBC گفت: این اجلاس اسفند پارسال به صورت ارتباط تصویری با محوریت اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با کیفیت عالی برگزار شد و امیدوارم بیستمین اجلاس نیز مرداد ماه امسال در مسکو و در حاشیه دومین همایش اقتصادی خزر برگزار شود.

وی از سفر هیات همراه به ایران، بازدید از استان‌های گیلان و مازندران و شرکت در نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در تهران خبر داد و گفت: برای توزیع کالا‌های ایرانی از طریق شبکه‌های زنجیره‌ای در روسیه می‌توانیم به طرف ایرانی کمک کنیم.

رئیس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو با اشاره به مشکلات مسیر ارسال کالا بین این دو کشور خاطرنشان کرد: مسیر کنونی ارسال کالا بین دو کشور با مشکلاتی روبه‌رو است که نیازمند مسیر‌های جایگزین است.

در پایان این دیدار، عابدینوف رییس شورای بازرگانی روسیه و ایران در مسکو یک دفتر کار مجهز و آماده را برای تاسیس نمایندگی اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تحویل طرف ایرانی داد.

تابستان پارسال یک دفترکار در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان از سوی طرف ایرانی به شورای تجاری روسیه و ایران برای فعالیت‌های تجاری واگذار شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز