خبرگزاری کار ایران

هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

به اعتراض جامعه کارگری امنیتی نگاه نشود/ پرداخت معوقات ۱۴ ساله بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۰۱۹

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان گفت: اعتراض و اعتصاب حق جامعه کارگری است و نباید به این مقوله نگاه امنیتی داشت.

سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تبریک روز جهانی کارگر اظهار داشت: کارگران کَل بر جامعه نیستند و کسانی که کار می‌کنند سربار جامعه نخواهد بود.

وی ادامه داد: با پیگیری های مستمر و مکاتبات و مذاکرات متعدد با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، کانون های بازنشستگان و نمایندگان پرتلاش مردم اصفهان به ویژه آقای حاجی دلیگانی و مقتدایی خواسته ی ۱۴ ساله بازنشستگان در سال۹۹ محقق شد.

هاشمی تصریح کرد: از چهارده سال پیش تا کنون جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری به اعمال پلکانی افزایش حقوق اعتراض داشتند و در سال گذشته مرحله اول تغییر این شیوه آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون در سال ۹۹ نواقص و نارضایتی‌هایی در پی داشت، اذعان کرد: با پیگیری نمایندگان مردم اصفهان در مجلس بودجه برای اجرای هرچه بهتر آن در مرحله دوم اختصاص داده شد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان تاکید کرد: با شجاعت و پیگیری مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشور مرحله دوم اجرایی و در این مرحله احکام همه بازنشستگان مورد بازنگری و بررسی قرار گرفت و در سایت سازمان منتشر شد؛ به گونه ای که یک رضایتمندی نسبی در جامعه کارگری و بازنشستگان کارگری برقرار کرد.

وی یادآور شد: این مطالب به ۱۴ ساله تغییر در روند افزایش پلکانی حقوق بازنشستگی بود و بخش عظیمی از معوقات این سال ها پرداخت شد.

هاشمی  با بیان اینکه کارگران یکی از اضلاع سرمایه برای توسعه هستند، گفت: روز کارگر برای تجلیل از نیروی کار و بیان مطالبات آنها است؛ روز جهانی کارگر فرصتی است تا این قشر زحمتکش نیازها و مطالبات خود را در حوزه های اقتصادی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مطرح کند.

وی تاکید کرد: اعتراض و اعتصاب حق جامعه کارگری است و نباید به این مقوله نگاه امنیتی داشت.

رئیس کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان ادامه داد: کارگر حق اعتراض دارد و یکی از حقوق حقه آنها بحث ایمنی محیط کار است؛ این که اگر اعتراض کرد با چالش بیکاری و اخراج روبرو نشود؛ البته جامعه بازنشستگان تا به حال سعی کرده از مبادی قانونی و ارجاع موضوع به افراد ذیربط تنش ها را کم کرده و خواسته کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی را مطرح کند.

وی با اشاره به اجتماع بازنشستگان در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ مقابل تامین اجتماعی اصفهان اظهار داشت: این تجمع به دلیل اعتراض به شیوه محاسبات افزایش حقوق برای سال جدید بود،چراکه طبق قانون مبلغ پرداختی آخرین ماه سال قبل مبنای افزایش سال بعدی است، اما آنچه در سال جدید اعلام شد ۷ درصد اضافه حقوق بود.

هاشمی اضافه کرد: کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان متوجه شد در سال جدید مبنا بر افزایش 19 درصدی اعمال شده در تابستان بوده درحالیکه آخرین پرداختی در اسفندماه سال قبل با 27 درصد افزایش همراه بود.

وی افزود: با پیگیری کانون بازنشستگان و و مستمری‌بگیران کلانشهر اصفهان این مشکل برطرف شد و سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرد این یک خطای نرم افزاری بوده و عمدی در آن نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز