خبرگزاری کار ایران

دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر یزد با نماینده مردم یزد در مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۹۲۶

به مناسبت روز جهانی کارگر اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی یزد با محمدصالح جوکار (نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر یزد با نماینده مردم یزد در مجلس، علی محمد دهقانی (دبیر خانه کارگر یزد) با تبریک روز کارگر اظهار داشت: مسائل و مشکلات جامعه کارگری بسیار زیاد است ونمی دانیم چرا هر چیه درپی گیری مطالبات ومشکلات کارگران وبازنشستگان پیش می‌رویم اتفاق خاصی نمی‌افتد وهمچنانجامعه کارگری وبازنشسته ضعیف وبدون حامی باقی مانده است.

او افزود: از نماینده و مسئولان تقاضا داریم که نسبت به مسائل و مشکلات جامعه کارگری توجه بیشتری داشته باشند و مطمئنا نمایندگان مجلس می‌توانند نقش مهمی در رفع این مسائل داشته باشند.

دبیرخانه کارگر یزد عمده‌ترین مسئله و مشکل جامعه کارگری را قراردادهای موقت دانست و تصریح کرد: چندسالی است که این موضوع درخواست جامعه کارگری است و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام و در قطعنامه‌ها و تجمعات هم نسبت به آن تاکید ویژه‌ای شده است.

دهقانی با تاکید بر اینکه متاسفانه این خواسته همچنان تحقق پیدا نکرده، گفت: در ارتباط با این قراردادهای موقت وقتی که صحبت می‌کنیم چنین گفته می‌شود که قانون مشکل دارد و باید اصلاح شود در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست و ما تا اوایل دهه هفتاد هیچ مشکلی نداشتیم.

وی افزود: درخواست ما این است که به هر طریق ممکن این مشکل برطرف شود و موضوع قراردادهای موقت به صورت کامل برطرف شود تا کارگران بدون دغدغه در زمینه امنیت شغلی به فعالیت بپردازند.

این فعال کارگری با اشاره به فعالیت شرکت‌های خدماتی و پیمانکاری و تامین نیرو در واحدهای تولید نیرو که به نوعی زمینه خرید و فروش کارگر را فراهم کرده، ادامه داد: در صورتی که این مشکل برطرف شود، بسیاری از مسائل و دغدغه‌های جامعه کارگری ما برطرف می‌شود.

دهقانی گفت: در این دوره با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اقدامات خوبی در حوزه بودجه و تامین اجتماعی صورت گرفت و درخواست داریم که نسبت به رفع سایر مسائل و اختلافات موجود در این عرصه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز