خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد کرونایی استان مطرح شد؛

کرونا ویروس در زنجان دارای گردش بالایی است /درصد PCR مثبت‌ها در استان همچنان رو به بالا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۸۳۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه تجربه نشان داده که همیشه احتمال بازگشت به سمت پیک وجود دارد، گفت: میزان آزمایش‌ها و رهگیری‌ها نشان می‌دهد که به رغم روند کاهش تدریجی بیماران سرپایی، ویروس دارای گردش بالایی است و درصد PCR مثبت‌ها همچنان افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ا ز زنجان، پرویز قزلباش در جلسه ستاد کرونایی استان زنجان، با بیان اینکه در میزان بستری‌ها یی کرونایی همچنان با نوسانات قابل توجهی روبه‌رو هستیم، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، روند نزولی در این زمینه را شاهد باشیم.

قزلباش،  با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه بین 100 تا 105 نفر بیمار بستری داریم، ادامه داد:  اِشغال تخت‌هایی بیمارستانی به 672 تخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی نیز روند کاهشی دارد، یادآورشد: در هفته چهارم فروردین بیش از 18 هزار نفر مراجعه به مراکز سرپایی داشتیم که در هفته آخر فروردین به 17 هزار و 985 و در هفته اول اردیبهشت به 16 هزار و 558 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه تجربه نشان داده که همیشه احتمال بازگشت به سمت پیک وجود دارد، خاطر نشان کرد: میزان آزمایش‌ها و رهگیری‌ها نشان می‌دهد که به رغم روند کاهش تدریجی بیماران سرپایی، ویروس دارای گردش بالایی است و درصد PCR مثبت‌ها همچنان افزایش دارد.

وی، با اشاره به اینکه در ابتدای روند کاهشی بیماری قرار داریم، افزود: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شاخص‌های مختلف در سطح استان 64.65 درصد رسیده و نیازمند همکاری و رعایت پروتکل های بهداشتی و فردی در سطح استان هستیم.

قزلباش، با اشاره به برگزاری مراسم شب‌های قدر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا ، تاکید کرد: به مردم توصیه می‌شود که تا حد امکان از طریق صداوسیما و فضای مجازی از شب‌های قدر، فیض ببرند اما در صورت حضور در مراسم باید 3 شرط فضای باز، حداکثر زمان مراسم 1.5 ساعت و تعداد محدود جمعیت، رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه واکسیناسیون، یکی از بحث‌هایی است که در آینده اهمیت بالایی خواهد داشت، گفت: در فاز اول، قسمت عمده‌ای از کادر بهداشت و درمان و جانبازان بالای 50 درصد واکسینه شدند و از روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز واکسیناسیون افراد بالای 80 سال آغاز شده که امیدواریم در صورت دریافت به موقع سهمیه بتوانیم تا انتهای هفته جاری بخش عمده‌ای از افراد بالای 80 ساله را واکسینه کنیم و وارد فاز افراد بالای 75 سال شویم.

وی با بیان اینکه باید خود را برای یک واکسیناسیون گسترده آماده کرده و بتوانیم روزانه بین 10 تا 15 هزار واکسن را تزریق کنیم، اظهار داشت: 6 مرکز در شهر زنجان برای این کار در نظر گرفته شده و به تعدادی سالن دیگر نیز نیاز داریم.

قزلباش با بیان اینکه خبرهای خوبی از تولید واکسن داخلی در راه است، گفت: واکسن‌های داخلی در اردیبهشت و خرداد با ارقام میلیونی تولید خواهند شد.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به تجربه سال گذشته در برگزاری مراسم لیالی قدر، برنامه‌ریزی لازم انجام و مساجد محل برگزاری مراسم نیز مشخص شده و ضمن بازدید از محل‌ها موارد لازم به متولیان آن محل ابلاغ شده و تعهد همراه با قبول مسئولیت عواقب عدم رعایت پروتکل‌ها اخذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز