خبرگزاری کار ایران

نماینده سپیدان و بیضا:

تداوم خشکسالی عامل خالی شدن سکنه بعضی از روستاهای سپیدان و بیضا شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۸۲۲

نماینده سپیدان و بیضا گفت: مردم مناطق روستایی در شهرستان های سپیدان و بیضا به سبب تداوم خشکسالی و کم آبی دچار مشکلات فراوان شده اند و برخی از روستاها از سکنه خالی شده است، باید با ایجاد منابع درآمدی جدید در این روستاها از روند مهاجرت های ناخواسته کاست و زمینه و انگیزه لازم برای ماندگاری روستاییان را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا، محسن علیزاده در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس که با حضور کیومرث همتی فرماندار بیضا، انجام شد، گفت: استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای تسریع و ایجاد تحرک در فعالیت های عمرانی روستاها ضرورت دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تسریع فعالیت‌های عمران روستایی را یک ضرورت دانست.

وی بیان کرد: مشکلات حاشیه ای شهرها می تواند با توجه به توسعه روستاها و زیرساخت های مورد نیاز آنها حل شود.

علیزاده در ادامه خواستار افزایش فعالیت های توسعه روستایی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا شد و گفت: همواره از روستاها به عنوان یکی از مولفه‌ها و اهرم‌های قدرتمند و اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی کشور و تحقق سیاست‌های موسوم به اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود.

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس همچنین در دیدار مدیرعامل و معاونان آبفای استان فارس، مسائل و مشکلات آبرسانی و تامین آب پایدار این شهرستان‌ها را طرح و بررسی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تأمین آب شرب نقاط کم آب و مناطق شهرستان های سپیدان و بیضاء که با افت فشار روبرو هستند شد و افزود: توجه به روستاهای محروم و کم برخودار از آب شرب سالم و بهداشتی و اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی در دستور کار قرار گیرد.

علیزاده با  اشاره به اینکه اعتبار آبرسانی به شهرستان بیضاء از خط دوم انتقال آب شهر شیراز از سد درودزن تصویب شده است تصریح کرد:ضروری است این پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز