خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

صنعت گردشگری آسیب پذیرترین بنگاه اقتصادی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۷۸۸

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور با اشاره به آسیب‌های گسترده صنعت گردشگری ناشی از کرونا گفت: با توجه به ورود کرونا به کشور شاهد آسیب بنگاه های اقتصادی بخصوص در حوزه گردشگری بودیم و امیدواریم با تولید واکسن های داخلی، بخش گردشگری در سال ۱۴۰۰ رونق بگیرد.

مجتبی نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تبریک یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر به همه تلاشگران عرصه کار و کارگری افزود: خوشبختانه آسیب های ناشی از کرونا در شهرستان منجر به تعطیلی در بخش صنعت نشده است اما در حوزه گردشگری بخصوص هتل امیران شاهد این تعطیلی بودیم که با عبور از بحران کرونا بخش گردشگری هتل امیران مجدد آماده فعالیت خواهد شد. 

وی اعلام کرد: با شروع بیماری کرونا که کسب و کارها تعطیل شد به یک هزار و ۵۵٠ نفر در شهرستان نیشابور بیمه بیکاری پرداخت شد. 

وی با بیان اینکه در بحث مشاغل آسیب دیده از کرونا دو عملکرد اجرایی داشتیم اظهار داشت: ابتدا ترمیم حقوق ٣ ماهه در اسفند ٩٨، فروردین و اردیبهشت ٩٩ به افراد پرداخت و بعد از آن برای حفظ مشاغل، تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شد که تقاضای ٣ هزار و ۵٩١ بنگاه اقتصادی ثبت شد. 

وی ادامه داد: در مجموع ۴۴ میلیارد و ۵٨٩ میلیون تومان تسهیلات به این تعداد متقاضی پرداخت که خوشبختانه باعث اشتغال ۵ هزار و ٣٨ نفر نیز در شهرستان شد. 

نجفی تصریح کرد: اوایل همه‌گیری کرونا تصور بر این بود که در بحث بیمه بیکاری شاهد افزایش چشمگیری خواهیم بود اما با توجه به پرداخت تسهیلات همچون سال‌های گذشته کل مقرری بگیران سال ٩٩ که بیمه بیکاری دریافت کردند یک هزار و ٢۵٠ نفر بودند. 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور یادآور شد: طی این مدت شاهد قطع مقرری ١١٠ نفر به دلیل اشتغال پنهان بودیم همچنین تعداد ٢٣٠ نفر از افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند به فنی و حرفه ای جهت کسب آموزش های مهارتی معرفی شده اند. 

نجفی اظهار داشت: سال گذشته تسهیلات توسعه اشتغال عشایر روستایی به ٢٨٩ طرح با اعتباری بالغ بر ٣٢ میلیارد و ٣٧٠ میلیون تومان پرداخت که باعث ایجاد ۵۶٩ شغل شد. 

وی اعلام کرد: سال گذشته در مجموع ٣ هزار و ٧٢٩ نفر از جویندگان کار در مراکز کاریابی سطح شهرستان ثبت نام کرده که از این تعداد یک هزار و ٢٨۴ نفر زن و ٢ هزار و ۴۴۵ نفر مرد بوده اند. 

وی همچنین ادامه داد: آمار به کار گمارده شدگان از طریق مراکز کاریابی از تعداد کل ثبت نام کنندگان یک هزار و ۶١١ نفر می باشد که ۵٧٧ نفر آن‌ها خانم و یک هزار و ٣۴ نفر آقا گزارش شده است. 

وی با بیان آمار کل بیمه شدگان که ۶٢ هزار نفر کارگران مشمول قانون کار می‌باشند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵٨ هزار نفر مربوط به نیشابور و ۴ هزار نفر مرتبط به شهرستان فیروزه هستند. 

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور اعلام کرد: در حال حاضر هشت انجمن صنفی فعال در حوزه کارگران و ١٠ انجمن صنفی در حوزه کارفرمایی فعالیت دارند. 

نجفی عنوان کرد: متاسفانه در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته اعتبار بسیار اندکی داشتیم و سهم شهرستان نیشابور فقط ۴٠١ میلیون تومان بود که ٣۵ طرح به بانک های عامل معرفی شدند و از این تعداد به ١٨ طرح با مبلغ ٢۵٠ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و ما بقی در حال دریافت تسهیلات هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز