خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم البرز در مجلس:

تایید صلاحیت ۸۴ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان کرج/ هیچ‌گونه فشار و جناح‌بندی در احراز صلاحیت موثر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۷۰

سخنگوی هئیت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان البرز با عنوان اینکه هیچ فشار و جناح بندی در احراز صلاحیت موثر نیست، گفت: ۸۴ درصد داوطلبان انتخابات شوراها در شهرستان کرج تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت داوطلبان این انتخابات گفت: حدود ۸۸ درصد از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر توسط هیات اجرایی شهرستان کرج و شهرهای اقماری تایید صلاحیت شده‌اند و ۸۴ درصد از داوطلبانی که پرونده آنان به هیات نظارت شهرستان ارسال شده است توسط هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهرستان تایید شده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به قانون از مراجع پنجگانه استعلام گرفته شد و بر اساس پاسخ استعلام ها و شرایط قانونی افراد، هیئت نظارت افراد را رد یا تایید صلاحیت کرد، افزود:  هیچ گونه جناح بندی یا سفارش و فشاری در این رابطه اثربخش نبوده و صرفاً استعلام از مراجع قانونی دلیل رد یا تایید صلاحیت افراد بوده است و رد صلاحیت‌ها به هیچ وجه ارتباطی با نگرش و جناح سیاسی افراد نداشته است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داوطلبانی که به هر دلیلی رد صلاحیت شده‌اند، می‌توانند برای تکمیل پرونده و رفع نواقص و یا اعتراض به رد صلاحیت خود، به مرکز هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان البرز  مراجعه و درخواست رسیدگی مجدد خود را تحویل دهند، خاطرنشان کرد: هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان البرز نیز در مهلت مقرر قانونی به اعتراضات رسیدگی و نتیجه آن را حداکثر تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به داوطلبان اعلام خواهند کرد.

وی در پایان تاکید کرد: در شهرستان کرج به تنهایی،  ۱۱ درصد از داوطلبان توسط هیات اجرایی و فقط ۷ درصد از داوطلبان توسط هیات نظارت بر انتخابات شوراها رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز