خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد:

بقاع متبرکه گیلان میزبان برگزاری مراسم شب های قدر

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۵۶۴

مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: مراسم احیای شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به اجرای طرح ضیافت الهی همانند سال‌های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان گیلان اشاره و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر مراسم شب‌های احیا در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر توجه و رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، افزود: برای تأمین شرایط مناسب برای برگزاری مراسم شب‌های احیا و بهره گیری مردم از فضای معنوی بقاع متبرکه و امامزادگان این مراسم با همکاری ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه اکثر بقاع متبرکه و امامزدگان گیلان دارای فضای باز هستند شرایط برای برگزاری این مراسم فراهم است، گفت: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک و دستکش در فضاهای روباز بقاع متبرکه و بهره مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به‌ویژه در لیالی قدر فراهم است.

علیزاده با اشاره به اینکه به توصیه‌های انجام شده به هیئت‌های امنا برای رعایت دستور العمل های بهداشتی، ادامه داد: نظافت و ضدعفونی کردن ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه به صورت مداوم و همه روزه توسط خدام افتخاری صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: تمام برنامه‌ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در فضای صحن بقاع متبرکه از ابتدای ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز